علت حقوق ۲۵۰۰ یورویی ناظران شرعی واردات مرغ و مقایسه قیمت های ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان فلسفی با اعلام قانونی بودن نظارت شرعی بر ذبح و صید و حضور ناظرین در کشتارگاه و صیدگاه داخل و خارج از ایران ، درباه پرداخت های نجومی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق آیین نامه حق ماموریت کارکنان دولت، روزانه تا ۲۲۰ یورو اجازه پرداخت حق ماموریت به ناظران شرعی در کشورهای مانند ترکیه و برزیل و بابت هزینه اسکان، تغذیه و غیره داده می شود.

وی ادامه داد: بنابراین پرداخت حق ماموریت به ناظران امری عادی است. چرا که روحانیون در شرایط طاقت فرسا کشتارگاه‌ها و شرایط فعلی کرونا ، کار می‌کنند و باید به نحوی زحمات آن‌ها جبران شود‌. در این میان هزینه صدور مجوز حلال و ناظران شرعی برای هر کیلو مرغ ۲۱ تومان است که رقم کمی است و درصورت عدم حضور ناظران شرعی در کشتارگاه ها ، حتی یک کیلو گوشت و مرغ حلال هم وارد سفره مردم نمی‌شود .

فلسفی قیمت جهانی هر کیلو مرغ را ۱.۵ تا ۲ یورو اعلام کرد و گفت: علی رغم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات، هر کیلو مرغ با نرخ ۱۶ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد که نشان می‌دهد هر کیلو مرغ حدود ۴ یورو برای مصرف کننده تمام می‌شود و سود ۲ برابری نصیب تعداد معدودی از  وارد کنندگان می‌شود که با استفاده از این فرصت وارد فضای واردات شدند.

براساس این گزارش در حالی ناظران شرعی دامپزشکی توسط نماینده ولی فقیه انتخاب و به سایر کشور‌ها اعزام می‌شوند که در روزهای اخیر انتشار تصویری از یک نامه ، سوالاتی را در خصوص حقوق و مزایای این گروه مطرح کرد. طبق این نامه ، تعهدات مالی و خدمات مربوط به مرکز حلال جهانی به مدیران شرکت‌های وارد کننده مرغ از ترکیه اعلام شده حقوق ماهانه ناظران شرعی ۲۵۰۰  یورو بوده و پذیرایی و تغذیه، اسکان و پشتیبانی و حمل و نقل ناظران شرعی نیز بر اساس آیین نامه دولت است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام