حل مشکل قیمت ها و مواد اولیه صنایع با بهره برداری از پروژه نورد گرم ۲ "فولاد"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیف اله امیری درخصوص نقش شرکت فولاد مبارکه در توسعه صنعت فولاد به ایراسین گفت: این شرکت فولادی بسیار عظیم بوده و تولیدکننده ورق برای کلیه مصارف است که تولید، مصرف و میزان صادرات آن نیز کاملا مشخص است. در شرایط فعلی اگر فولاد مبارکه نباشد، کلیه شرکت ها تعطیل خواهند شد.

وی درباره نقش فولاد مبارکه در طرح‌های توسعه ای فولاد افزود: نقش این شرکت در رسیدن به اهداف تعریف شده برای صنعت فولاد در افق ۱۴۰۴ مثبت بوده و اهداف در طرح های توسعه ای را محقق کرده است. به ویژه با پروژه جدید نورد گرم ۲ می‌تواند بخش عمده ای از مشکلات را برای تامین مواد اولیه و انواع ورق رفع کند.

این مدیر درباره حمایت وزارت صنعت از راه اندازی پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه توضیح داد: پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه کار بسیار بزرگی است که کلنگ زنی آن سال گذشته انجام شد و اکنون جلسات راه اندازی در ایمیدرو در حال برگزار شدن است. البته مشکلاتی برای راه اندازی آن وجود دارد که باید هرچه زودتر حل شود. هرچند برای راه اندازی تمامی پروژه‌های تعریف شده صنعت فولاد مشکلاتی در مسیر راه وجود دارد که باید مرتفع شوند.

امیری ادامه داد: همت وزارت صنعت بر این است که هرچه زودتر پروژه نورد گرم ۲ راه اندازی شود زیرا با اضافه شدن محصولات تولیدی این بخش، مشکلات ورق گرم حل خواهد شد و دیگر دغدغه های بازار همچون قیمت ها وجود نخواهد داشت.

بنابراین گزارش، طبق پیش بینی های انجام شده با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه، میزان تولید ورق به بیش از ۷ میلیون تن خواهد رسید و صنایعی از جمله نفت و گاز، لوله‌سازی، خودروسازی و کشتی‌سازی و... برای همیشه از واردات ورق بی نیاز شده و جانی دوباره می گیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام