"صبا" اولین مجوز انتشار اوراق برای حمایت از سهام را گرفت : ۱۰۰۰ میلیارد تومان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیریت بازار اولیه سازمان بورس با درخواست شرکت سرمایه گذاری صبا تامین موافقت کرد تا این شرکت فرابورسی قادر به تامین مالی از طریق انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اوراق اجاره به روش ثبت سفارش و طی سه روز و با امکان حداقل سفارش خرید ۵۰ هزار ورقه باشد.

براساس این گزارش این اوراق با سر رسید چهار ساله و نرخ اجاره بها ۱۸ درصدی، فاقد ضامن بوده و با تکیه بر رتبه اعتباری تخصیص داده شده به بانی ( A- بلندمدت و A۱ کوتاه مدت) از سوی موسسه اعتباری پایا منتشر خواهد شد.

کارگزاری صباتامین عامل فروش و تامین سرمایه امین متعهد پذیره نویسی این اوراق هستند و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صباگستر نفت و گاز بازارگردانی این اوراق را بر عهده دارد. عامل پرداخت هم شرکت سپرده گذاری مرکزی و فروشنده سرمایه گذاری صباتامین هستند.

براساس این گزارش در پی تصویب سازمان بورس مبنی بر تزریق حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سهام توسط شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها و با هدف انتشار اوراق برای خرید سهام ، مقرر شده طی ۴۸ ساعت موافقت اصولی برای انجام فرایند برای متقاضیان صادر شود.

همچنین به منظور اطمینان از تخصیص منابع به خرید سهام این ارقام به صورت تدریجی به بازار تزریق و علاوه بر ۲۴ هزار میلیارد تومان، درخواست های جدید از سوی شرکت ها ، پذیرفته می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام