۴ اولویت روحانی : کرونا، لغو تحریم ها، معیشت مردم و اتمام طرح های تولیدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از تسنیم، حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های صنایع پتروشیمی وزارت نفت در استان‌های فارس (مهر)، بوشهر (عسلویه) و مرکزی (شازند) که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، درباره شیوع موج چهارم کرونا اعلام کرد: بیماری اوج گرفته وآمار فوتی ها و مبتلایان را روزانه به بیش از 300 نفرو 25 هزار تن رسانده اما هنوز به اوج بیماری نرسیده‌ و هفته آینده در برخی استان‌ها شرایط سخت‌تر خواهد بود.

این ویروس شدت عمل نشان می‌دهد و با سرعت منتقل می‌شود که اساس مشکل در موج چهارم است. لذا کسی به‌دنبال علت‌های غلط نگردد. به عنوان مسئول ستاد مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور به مردم اعلام می کنم، عامل اصلی مشکل، ورود ویروس انگلیسی بوده که از عراق وارد ایران شده است.

البته همیشه مراسم عروسی، سفرها، ترددها و دورهمی‌ها تأثیرگذار بوده و هرجا مقداری رعایت‌ها کاهش یابد، دچار مشکل می‌شویم .باید دست‌به‌دست هم دهیم تا در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم.

کلید حل مسئله، واکسن است. شرکت‌های خصوصی راحت‌تر می‌توانند واکسن وارد کنند. نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در فصل تابستان باشیم و باید در فصل بهار از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم. اگر هر شرکت و موسسه‌ای برای واردات واکسن کوچک‌ترین مشکلی دارد، مستقیما به دفتر رئیس‌جمهور نامه بنویسد. مستقیما مسئله را دنبال می‌کنم تا میلیون‌ها دوز واکسن وارد شود.

در سه ماه باقیمانده این دولت، 4 هدف مهم داریم. باید برای سلامت مردم اقدامات جدی‌تری انجام دهیم که بخشی مربوط به واردات واکسن و انجام واکسیناسیون است تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند. اگر واکسن در سطح وسیعی تزریق شود و حدود 60 الی 70 درصد مردم واکسن بزنند، زنجیره‌ را قطع کرده‌ایم اما تا پایان سال باید پروتکل‌ها را کماکان رعایت کنیم.

مسئله بعدی شکستن تحریم است. مهم نیست دشمن چه زمانی در برابر قانون تواضع می‌کند ولی بی تردید راهی جز بازگشت به تعهدات برای آمریکا و اروپا وجود ندارد. در این‌صورت ایران هم بعد از راستی‌آزمایی که چندان هم طول نمی‌کشد به‌طور کامل به برجام برمی‌گردد.

اگر اراده کنیم ،غنی‌سازی 90 درصدی خواهیم داشت اما فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و دنبال بمب هسته‌ای نیست اما آمریکا و غرب، سال‌ها دنبال بمب هسته‌ای بوده و در انبارها ذخیره کرده اند و هر سال بمب جدید می‌سازند. پس به ایران اتهام نزنند.

موضوع بعدی پایان بخشیدن به طرح‌های مهم تولیدی است که طی 100 روز آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

مسئله چهارم معیشت مردم است. در آغاز ماه مبارک رمضان، بسته‌ حمایت معیشتی جدید پرداخت کردیم و تا پایان دولت می‌کوشیم برای معیشت مردم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.

طی دهه 90 که تقریبا متعلق به دولت یازدهم و دوازدهم است، دوبار در دنیای سیاست و دیپلماسی به میدان آمدیم و دشمنان‌ را شکست دادیم و اگر بگوییم این دهه، دهه‌ی پیروزی، نجات ملی و پیشرفت ، جهش در تولید و توسعه بوده، اشتباه نیست و کار عظیمی انجام شده است

دشمن در این سه سال جنگ اقتصادی می‌خواست ایران را از ارزآوری محروم کند و جلوی فروش نفت را بگیرد اما صادرات غیرنفتی که حدود 35 میلیارد دلار بوده از جمله بخش پتروشیمی به میدان آمد و حدود 90 درصد ارزی که در سال گذشته در سامانه نیما عرضه شد از طریق آن انجام شد.

بر اساس این گزارش، روحانی هم‌چنین در ابتدای این مراسم فرمان بهره‌برداری رسمی از واحد استحصال C2+ (سی‌تو پلاس) پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان مهر استان فارس، واحد تفکیک C2+ (سی‌تو پلاس) این پالایشگاه در عسلویه استان بوشهر، اولین واحد تولید کاتالیست پلی پروپیلن و اولین واحد تولید کاتالیست پلی اتیلن سنگین با فناوری CX در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی شازند اراک را صادر کرد.

برای اجرای این طرح‌ها 1023 میلیون دلار، معادل 25 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و با آغاز فعالیت رسمی آن‌ها برای حداقل 850 نفر به شکل مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام