شرایط عرضه و زمان نخستین اوراق حمایت از سهام با سود ۱۸ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اشاره به مجوز سازمان بورس برای انتشار صکوک اجاره ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری صبا تامین با هدف حمایت از سهام ، گفت: بشی از منابع مالی مورد نیاز این شرکت از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک سهام تحت تملک در ملی مس و بدون استفاده از ضامن و براساس گزارش رتبه اعتباری پایا ، تأمین خواهد شد .

این اوراق ۴ ساله با نرخ  ۱۸ درصد و پرداخت اجاره بها ۶ ماهه از طریق شرکت کارگزاری صبا تأمین به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان متعهد پذیره نویس ، شنبه الی دوشنبه هفته جاری از طریق کارگزاران فعال فرابورس منتشر خواهد شد.

نشان‌دار بودن نماد معاملاتی اوراق و تکمیل بیانیه ریسک خریداران، پایش رتبه اعتباری به شکل مستمر تا سررسید اوراق و الزام به تایید وثایق براساس قرارداد در صورت تنزل رتبه اعتباری به زیر BBB از شرایط انتشار این اوراق محسوب می شود. علاوه بر این حداقل سفارش خرید اوراق بهادار ۵۰ هزار ورقه بوده و ارزش اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان بوده که  به روش ثبت دفتری عرضه می شود .

شرکت رتبه بندی اعتباری پایا با در نظر گرفتن داده های کمی (صورت های مالی و نسبت های مالی مستخرج از آن) و ویژگی های کیفی (ارزیابی فعالیت ها، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی و سوابق آن، تجزیه و تحلیل فضای کلان اقتصادی و کسب و کار صنعت مربوطه) رتبه اعتباری بلندمدت A- با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A۱ با درجه سرمایه گذاری را به "صبا" تخصیص داده است.

در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالایی قرار دارد و دورنمای باثبات نیز بدین معنی است که احتمالاً رتبۀ اعتباری در آیندۀ قابل پیش بینی، تغییر نخواهد کرد. همچنین جریان های نقدی مربوط به اوراق (شامل اصل و فرع) طی عمر و بررسی وضعیت دارایی پایه اوراق، رتبه اعتباری A- با درجه سرمایه گذاری را به اوراق اجاره در دست انتشار شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی اختصاص داده است. رتبه بندی اعتباری اوراق بهادار اظهارنظری آینده نگر درباره شایستگی اعتباری ناشر با توجه به تعهد مالی معین است.

در رتبه بندی اوراق بهادار، مواردی مانند توانایی بازپرداخت جریانات نقدی مربوط به اصل و فرع اوراق در سررسیدهای معین، شایستگی اعتباری ارکان، شرایط قرارداد، اولویت اوراق بهادار نسبت به سایر تعهدات و وضعیت وثایق اوراق بهادار مورد توجه قرار می گیرد.

براساس این گزارش ، طبق مصوبه سازمان بورس ، قرار است حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان توسط شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها و با هدف انتشار اوراق برای خرید سهام تزریق شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام