واکنش ایران به اظهارات مداخله‌جویانه اتحادیه عرب درباره برجام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اتحادیه عرب در خصوص برجام گفت: این اظهارات غیر مسئولانه با هدف تخریب و کارشکنی در روند گفتگوهای فنی در وین مطرح شده است.

وی افزود: دبیران کل این نهادها بدانند، ایران عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و تمام فعالیت های هسته ای، تحت نظارت برنامه های پادمانی این سازمان قرار دارد و توسعه این برنامه منطبق با حقوق مشروع ایران براساس منافع ملی و به منظور تامین نیازهای صلح آمیز ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: به اتحادیه عرب توصیه می شود با پرهیز از تجاهل نسبت به واقعیات، نگرانی را به طرف های ناقض این توافق معطوف کند و به جای همنوایی با رژیم صهیونیستی در اتهام زنی مستمر به ایران، فعالیت های هسته ای نظامی و غیرقانونی اسرائیل و خطرات صدها کلاهک هسته ای و عضویت نداشتن در ان پی تی را بعنوان بزرگترین تهدید صلح ،ثبات و امنیت در منطقه مد نظر قرار دهد.

خطیب زاده همچنین با انتقاد از بهره‌برداری سیاسی از موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: به‌ رغم همه توضیحات و گزارش‌های تخصصی و کارشناسی، برخی مقامات اوکراینی همچنان به اظهارات سیاسی و مبهم ادامه می‌دهند و فرضیه‌های ذهنی و سفارشی مبنی بر عمدی بودن این سانحه را در رسانه‌ ها مطرح می‌کنند.

وی افزود:  به نظر می‌رسد برای مقامات اوکراینی، حل و فصل این سانحه تلخ در چارچوب واقعیات عینی و کارشناسی و کاهش آلام خانواده‌های قربانیان اولویت نداشته و سعی می‌کنند با مستمسک قراردادن این سانحه، مشکلات داخلی یا روابط خارجی  با سایر کشورها را به این حادثه دردناک مرتبط کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند.

خطیب زاده ادامه داد:  ایران بار دیگر برای مذاکره با همه طرف‌ها در چارچوب قانون و عرف بین‌المللی اعلام آمادگی و به همه طرف‌ها توصیه می‌کند در اظهارات از چارچوب منطق و قانون خارج نشوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام