تصویب ۱۰ پیشنهاد مهم بورسی: ۳ مورد از امروز + ۷ مورد بعد از مصوبه سران قوا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی درباره مصوبات مهم هیات دولت برای حمایت از بازار سهام گفت: در پی ارایه پیشنهاداتی برای بهبود اوضاع بازار سرمایه ، هیات دولت با 10 پیشنهاد موافقت کرد که از این تعداد سه مورد از امروز اجرا و 7 مصوبه دیگر هم برای تصمیم گیری در جلسه سران قوا مطرح و نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین مصوبه ، تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و معادل 200  میلیون دلار است . همچنین مقرر شد ممنوعیت شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاری ها در استفاده از تسهیلات بانکی ، لغو شود . سومین مصوبه هم مربوط به امکان 5 ساله سرمایه گذاران در صورت خرید سهام است .

دهقان دهنوی افزود: 7 پیشنهادی هم که باید توسط سران قوا ، تصمیم گیری و نهایی شود شامل تخصیص 80 درصد درآمد ناشی از مالیات نقل و انتقال سهام در سال  1400 به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه ، معافیت مالیاتی سود انباشته شرکت ها هنگام استفاده در افزایش سرمایه ، امهال مالیاتی یک ساله 50 درصد از منابع مربوط به خرید سهام شرکت ها ، لغو 3 ساله ممنوعیت خرید سهام توسط بانک ها، مجاز بودن سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه  ، انتشار 20 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با تضمین دولت توسط دو صندوق تثبیت بازارسرمایه و توسعه بازار و جبران زیان خریداران صندوق دولتی پالایشی و بانکی از محل سهام یا موارد دیگر است .

براساس این گزارش، با انتشار این 10 پیشنهاد، موجی از طنز و انتقاد در مورد امکان 5 ساله سرمایه گذاران در صورت خرید سهام در فضای مجازی ایجاد شده و اکثر فعالان بازار سرمایه به آن واکنش نشان داده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام