مهمترین مزیت عرضه املاک اشخاص حقیقی در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده با اشاره به موافقت مجلس با طرح وزارت راه برای عرضه املاک اشخاص حقیقی در بورس کالا گفت: با رونق معاملات این املاک در بورس کالا، قیمت های متناسب با هر منطقه به صورت شفاف اعلام و متناسب با آن خرید و فروش انجام می شود.

وی افزود: طی دو سال گذشته با افزایش بسیار زیاد نرخ مسکن و اجاره بها مواجه شده ایم. با وجود بسیاری واحدهای خالی، مسکن به کالای مصرفی تبدیل و سبب شکل گیری سوداگری عظیمی شده که بازارهای موازی را تحت تاثیر قرار داده است.

این نماینده ادامه داد: مالکان منتظر بودند کالا را با دو برابر قیمت خریداری شده به فروش برسانند اما با اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی، موضوع به عنوان تهدیدی جدی در بازار محسوب می شود.

علیزاده گفت: به دنبال چنین مسائلی اقدام به راه اندازی تابلوی مسکن در بورس کالا کردیم تا مسکن با ساز و کار قوی در این بورس به صورت متری یا واحدی عرضه و با قیمت های شفاف معامله شود. در بورس کالا متقاضیان می توانند به صورت خیلی شفاف قیمت ها را مشاهده و در نهایت اقدام به معامله کنند و براساس ساز و کارهای موجود، دیگر امکان سوداگری عجیب و کشف قیمت های کاذب وجود ندارد.

وی ادامه داد: از طریق ابزارهای مالی بورس کالا، می توان نقدینگی بیش از اندازه را به سمت بخش تولید مسکن هدایت و عرضه را تقویت کرد.

رهایی دولت از تشریفات زمانبر

علیزاده با اشاره به مزایای ورود املاک مازاد دولت به بورس کالا گفت:  تشریفات مزایده املاک دولتی سدی بر سر راه شفافیت و عدالت در این حوزه است. تابلوی بورس ظرفیت مناسبی برای کشف قیمت عادلانه و سرعت معاملات دارد.

حمایت از مردم با فروش متری مسکن

وی افزود: یکی از نقاط قوت در بورس کالا برای راه اندازی تابلوی مسکن و عرضه املاک، امکان فروش متری با انتشار اوراق سلف مسکن است که در صورت حمایت نهادهای مرتبط، کمک زیادی به خانه دار شدن مردم، حفظ ارزش پول مردم و تعادل بخشی به قیمت های مسکن خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام