دو عضو شورای عالی بورس کناره گیری کردند + علت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار که طبق قانون مصوب 84 مجلس ، بالاترین رکن بازار سرمایه و نهاد تصمیم گیر است با کناره گیری شاهین چراغی و ماشالله عظیمی مواجه شده است.

براساس این گزارش، علت خداحافظی عظیمی دبیرکل سابق اتاق تعاون ایران که با توجه سابقه حدود ۷ ساله در شورا، قدیمی ترین عضو بود ، انتخاب بهمن عبدالهی برای ابقا در ریاست اتاق تعاون ایران بود که نیمه فروردین سال جاری برای سه دیگر ابقا شده است.

اما چراغی که از اسفند 97 با پیشنهاد وزیر اقتصاد و انتصاب هیات وزیران ، وارد شورای عالی بورس شده بود با تایید این خبر به بورس پرس گفت : از حدود 6 ماه پیش به دلیل فعالیت در بخش خصوصی و الویت توسعه کسب و کار ، استعفانامه به فرهاد دژپسند ارایه شده بود تا اینکه دیروز با این خواسته موافقت شد.

برپایه این گزارش، در این میان با توجه به هفته های پایانی عمر دولت و همچنین اوضاع بحرانی بورس ، احتمال معرفی جانشین این دو عضو شورای عالی بورس بعید به نظر می رسد . همچنین کمتر کسی حاضر به قبول چنین پیشنهادی در این شرایط خواهد شد.

اعضا شورای عالی بورس طبق ماده ۳ قانون بازار اوراق بهادار برای 5 سال و با امکان تمدید دوره ، انتخاب می شوند که شامل وزیر اقتصاد ، روسای بانک مرکزی ، اتاق بازرگانی ایران ، اتاق تعاون ، رییس سازمان بورس، دادستان کل کشور یا معاون وی ، یک نماینده از طرف کانون های سرمایه گذاری ، سه خبره مالی منحصراً از بخش خصوصی با مشورت تشکل های حرفه ای بازار اوراق بهـادار و بـه پیشنهاد وزیر اقتصاد و تصویب هیئت وزیران ، یک خبره منحصراً از بخش خصوصی به پیشنهاد وزیر ذیربط و تصویب هیئت وزیران بـرای هـر بورس کالایی هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام