شرایط و زمان عرضه بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت سهامی خاص اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع چوب، فلز، پلاستیک و الکترونیک سیما چوب (سهامی خاص) متعلق به سازمان صدا و سیما را بصورت یکجا و شرایطی از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش برساند.

به این ترتیب، مقرر شده ۱۰ هزار سهم ( شامل ۹۵۰۰ سهم و ۵۰۰ سهم ترجیحی) روز چهارشنبه ۵ خرداد از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۱۶.۷ میلیون تومان، قیمت پایه کل ۱۶۷ میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۱۶.۷ میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد ارزش پایه را بصورت نقد یا ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط(حداقل سه ماهه) از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و یا به شرکت مذکور تحویل داده و تاییدیه را به معاونت نظارت بازار فرابورس ارائه دهد.

حداکثر طی ۲۰ روز کاری پس از انجام معامله، حصه نقدی ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله بصورت نقد به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور باید به معاونت نظارت بازار فرابورس تحویل داده شود. باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله بصورت اقساط دو ساله با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطی ۱۸ درصد است. تمامی سهام واگذار شده از بخش نقدی اقساطی از ابتدای واگذاری تا زمان تسویه نزد سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی، اسناد تضمینی از خریدار دریافت می شود.

بنابراین گزارش، شرکت غیر بورسی سیما چوب دارای سرمایه ۴ میلیارد تومانی و سال مالی منتهی به اسفند است و سازمان صدا و سیما ۹۹۹۶ سهم، صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما یک سهم، شرکت محصولات صوتی و تصویری سروش یک سهم، شرکت سروش رسانه یک سهم و موسسه جام جم هم یک سهم آن را در اختیار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام