نقش فعالیت سرمایه گذاری استانی در تغییر سود سهام عدالت پس از انتخاب اعضا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده درباره اهمیت برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت به ایلنا گفت: شاید فقط حدود ۱۰ درصد سهامداران عدالت از اهمیت برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌ های استانی مطلع باشند. سهام‌داران باید بدانند اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها، اجازه دارند سهام متعلق به مردم را در بخش‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند که اگر با دانش و اصول اقتصادی آشنا باشند با سرمایه‌گذاری‌های مناسب ظرفیت بسیار مطلوبی برای ایجاد و رونق اقتصادی و تولید در استان‌ها دارند.    

وی افزود: احتمالا ترکیب هیات مدیره در تمام شرکت‌های استانی سهام عدالت پس از این انتخابات تغییر می‌کند. از این پس سودی که به سهامداران عدالت تعلق می‌گیرد به نوع فعالیتی که شرکت‌های استانی انجام می‌دهند بستگی دارد. بطور قطع سود شرکتی که وارد فعالیت‌های پتروشیمی شده با سود شرکتی که در بخش ناموفقی سرمایه‌گذاری کرده، متفاوت خواهد بود و این اعضای هیات مدیره هستند که برای محل سرمایه‌گذاری ها تصمیم می‌گیرند. 

علیزاده احراز شرایط دواطلبان را یکی از نقاط قوت این انتخابات دانست و ادامه داد: تمام داوطلبان برای شرکت در این انتخابات، توسط سازمان بورس احراز شرایط می‌شوند زیرا کسانی باید به عنوان هیات مدیره انتخاب شوند که صلاحیت حرفه‌ای و سوابق آنها تایید و احراز شود. این شرکت ها سهامی عام هستند و برگزاری انتخابات آنها از قانون تجارت تبعیت می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام