تعادل نرخ ارز، ارتقا ارزش پول و شرایط مناسب قیمت کالا سه هدف مهم دولت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد اقتصادی، تهیه و تامین واکسن کرونا را از اولویت های برنامه دولت اعلام کرد و گفت: مقابله با کرونا در گرو دو اصل رعایت دستورالعمل ها و واکسیناسیون است. همانطور که رعایت دستورالعمل ها وظیفه اقشار مردم است، دولت نیز تامین و ساخت واکسن را به عنوان اصل اول همه فعالیت ها تعیین کرده است.

وی افزود: دولت با اختصاص ارز لازم مشکل تامین منابع را برای خرید و واردات واکسن حل کرده است. از این نظر هیچ یک از دستگاه های ذیربط نباید اجازه دهند تامین فوری واکسن در پیچ و خم مراحل اداری معطل شود و واکسن لازم طبق اولویت های تعیین شده در اختیار گروه های مختلف جامعه قرار گیرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: با شکست دشمن در جنگ اقتصادی و نزدیک شدن به آستانه رفع تحریم ها با توجه به مذاکرات اخیر، می توان امیدوار بود اقتصاد به مسیر تعادل و شکوفایی سال های ۹۳ تا ۹۶ بازگردد.

روحانی گفت: عده ای در داخل و خارج با سوء استفاده از تحریم ها در تلاش برای ممانعت از کاهش احتمالی نرخ ارز، کماکان به دنبال ایجاد مانع در برابر گشایش های احتمالی و ایجاد هراس و ناامیدی در جامعه و به ویژه فعالان اقتصادی هستند ولی یکی از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی، تعادل قیمت ارز، بالابردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب قیمت کالا است. بی تردید با حفظ انسجام و هماهنگی می‌توان در هفته های آتی شاهد گشایش‌های امیدبخش بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام