تحلیلی از مقاصد تحریمی و برجامی آمریکا با عدم گشایش در اقتصاد ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک مقام آگاه درباره لغو تحریم ها به پرس‌ تی‌ وی گفت: آمریکا تاکنون نه تنها انجام اصلاحاتی که باعث کاهش ریسک همکاری اقتصادی و بانکی با ایران می‌شود را نپذیرفته بر حفظ تحریم‌های فلج کننده اصرار دارد و به بهانه‌های مختلف درصد تحمیل برجامی به مراتب ضعیف‌تر از توافق ۲۰۱۵ است که عملا هیچگونه گشایشی در اقتصاد ایران ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: آمریکا رفع تحریم‌ از نهادها و افراد ایرانی باقی مانده در فهرست سیاه را رد کرده که به معنی فلج شدن تعاملات بانکی و اقتصادی در خارج و داخل بوده و منجر به نوعی خود تحریمی در ایران می‌شود. هیات مذاکره کننده ایرانی در وین نیز بارها بر ضرورت لغو همه تحریم‌ها پس از اجرای کامل برجام تاکید کرده و خواستار رفع تحریم‌های موسوم به برنامه ویزا، آیسا و کاتسا شده است.

بر اساس این گزارش، علی‌رغم اینکه دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده اما همچون دولت قبلی، سیاست‌های مشابهی در قبال ایران دنبال می‌کند و بازگشت تهران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها تعیین کرده‌ اما ایران خواهان لغو همه تحریم ها قبل از بازگشت آمریکا به برجام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام