معاملات مشکوک دو بانک ، دو زیرمجموعه "وبصادر" + ۱۱ شرکت دیگر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با توجه به افزایش قیمت های جهانی در گروه فلزات اساسی با بهبود تقاضا آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت با فشار فروش، نماگر بازار با افت 4764 واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و 167 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از 2.6 و 5.5 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است. بیشترین حجم معاملات هم به بانک تجارت، بانک صادرات، ایران خودرو، گروه بهمن به همراه ملی مس با داد و ستد 222، 159، 149، 139 و 113 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 19 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، بانک ایران زمین حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت 1.9 درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد 12.5 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های بانک گردشگری، سرمایه گذاری کردستان، جام دارو، داروسازی عبیدی، پگاه آذربایجان غربی، خدمات انفورماتیک، توسعه صنایع بهشهر، معدنی املاح ایران، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه گذاری توس گستر ، تامین سرمایه دماوند، آرتاویل تایر و بیمه ما مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو بانک، دو شرکت دارویی، دو زیرمجموعه بانک صادرات، تامین سرمایه دماوند (دهمین تامین سرمایه بازار سرمایه) به همراه 8 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام