ایران‌ خودرو و سایپا در نخستین ماه سال ۱۴۰ درصد بیشتر محصول تولید کردند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار ایران‌ خودرو و سایپا در فروردین ماه در مجموع ۵۵.۱ هزار دستگاه خودرو تولید شده که ۲۲.۹ هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و بیانگر رشد ۱۴۰ درصدی تولید در دو خودروساز بزرگ داخلی است.

افزایش ۱۹۳ درصدی تولید در سایپا

سایپا در فروردین ماه ۲۱.۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به ۷.۳ هزار دستگاه تولید شده مدت مشابه قبل با رشد ۱۹۳ درصدی روبرو شده که می‌تواند آغازی خوب برای این خودروساز به حساب بیاید.

در مقابل اینکه تولید پراید کاملا متوقف شده، محصول شاهین در فروردین ماه ۴۰۷ دستگاه تولید شده است. بیشترین رشد تولید سایپا متعلق به محصولات خانواده تیبا است که با افزایش ۴۰۷ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۱۸.۹ هزار دستگاه به مرحله تولید رسیده است.

رشد ۱۱۵ درصدی تولید در ایران‌خودرو

ایران‌ خودرو هم با تولید ۳۳.۸ هزار دستگاه با افزایش ۱۱۵ درصدی روبرو شده است. در این خودروسازی در مجموع ۲۴.۷ هزار دستگاه از محصولات خانواده پژو تولید شده که نسبت به مدت مشابه قبل، رشد ۱۲۲ درصدی را رقم زده است.

پس از پژوها بیشترین میزان رشد تولید در خودروهای گروه سمند است که با رشد ۱۱۷ درصدی از ۱۷۳۶ به ۳۷۷۴ دستگاه در فروردین رسیده است. بیشترین میزان تولید متعلق به رانا است که ۱۵۱۶ دستگاه تولید شده و رشد ۴۴۵ درصدی را تجربه کرده است. در مقابل کمترین میزان افزایش تولید در این مدت مربوط به هایما است که ۳۰۹ دستگاه بیشتر از سال گذشته تولید شده و رشد ۷۳ درصدی را ثبت کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام