اثر ۲ عامل مهم سیاسی بر بورس و پیش بینی بهترین بازدهی در مقایسه با رقبا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی صفاری به عدم اثر تصمیمات جدید سازمان بورس و سران قوا بر بازار سهام اشاره کرد و با اعلام اینکه بازار سهام تحت تاثیر دو عامل مهم سیاسی و اقتصادی قرار دارد به ایرنا گفت موضوع سیاسی به دو قسمت برجام و انتخابات ریاست جمهوری تقسیم می شود و ابتدا باید مسئله برجام برطرف و مشخص شود که آیا توافقاتی صورت می گیرد یا خیر؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید تکلیف نامزدهای ریاست جمهوری مشخص و درباره بازار سرمایه اعلام مواضع کنند تا یکی از ابهامات فعلی بازار سرمایه برطرف شود که در شرایط فعلی از کمبود منابع و نبود نقدینگی رنج می برد ولی در صورت کاهش نرخ ارز، مسکن و طلا، نقدینگی های خارج شده از بازار دوباره وارد بورس می شوند و زمینه روند صعودی فراهم خواهد شد.

این کارشناس افزود: بدون شک بازار سهام دوباره به مدار صعودی باز می گردد و پیش بینی می شود در سال جاری ، بهترین بازدهی را در مقایسه با دیگر بازارها به دست آورد اما زمان شروع روند صعودی بستگی به رفع ابهامات سیاسی و اقتصادی و اجرای مصوبات سران قوا دارد. بنابراین به نظر می رسد روند اصلی بازار در هفته نخست خرداد و با اعلام مواضع نامزدها مشخص شود .

صفاری با اشاره به لزوم صبوری سهامداران در وضعیت فعلی ، گفت: اکثر سهام به قیمت های ارزان و تاریخی رسیده اند و سهامداران می توانند با استفاده از این موقعیت اقدام به خرید و سرمایه گذاری در شرکت های بنیادی کنند و به هیچ عنوان بدون تحلیل سرمایه ها را وارد نکنند.

انتهای پیام