نوسانات دلار انبوه‌سازان را ورشکسته کرد / عدم اجرای قانون ساماندهی عرضه و تولید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمشید برزگر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و انبوه‌سازان به‌ دلیل جهش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی، ورشکسته و از بازار خارج شده اند، گفت: در چنین شرایطی تولیدکنندگان در دادگاه‌ها در رفت‌ و آمد بوده و می‌توان مسکن را زیر قیمت تمام‌شده از آنان خریداری کرد.

وی افزود: مسئولان برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین جامعه، قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن را که در قالب طرح جهش تولید، اصلاح شده را عملیاتی و اجرایی کنند. هیچ محدودیتی هم در زمین وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اهداف تدوین‌شده در سیاست‌های کلی برنامه توسعه پنج‌ساله و قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن برای دهک‌های پایین هنوز محقق نشده است. چرا مجلس از وزیر راه به‌ علت اجرایی نشدن این قانون سؤال نکرد؟!

برزگر گفت: برای خانه دار شدن مردم، باید این قانون اجرایی شود و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی طبق قانون ملزم به انجام وظیفه در این بخش شوند.

وی افزود: تأمین زمین و منابع مالی ارزان‌ قیمت لازمه تولید مسکن است. مجلس فعلی فقط طرح جهش تولید را ارائه داده و کاهش قیمت در ماه‌های اخیر هم ناشی از نوسانات بازار و مسئله برجام بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام