دامنه نوسان سهام بعد از چهار ماه مجددا" متقارن و ۵ درصدی شد / اجرا از شنبه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دامنه نوسان سهام شرکت های بورسی و فرابورسی برای سومین بار طی چهار ماه اخیر ، دست خوش تغییر شد و به روال عادی برگشت تا شاید زمینه ای برای خروج بازار سهام از بحران چندین ماهه باشد.

به این ترتیب با تصمیم جدید هیات مدیره سازمان بورس و طبق مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی دامنه نوسان و متقارن سازی ، مقرر شد نوسان سهام به روال قبل از 25 بهمن و مثبت و منفی 5 درصدی باشد . در این میان هنوز تغییری برای دامنه نوسان صندوق های سرمایه گذاری اعلام نشده است.

این تصمیم از شنبه آینده 25 اردیبهشت اعمال خواهد شد و علاوه بر آن حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمام شرکت های حاضر در بورس و بازار اول و دوم  فرابورس به 1.5 میلیارد تومان و برای سهام حاضر در بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب یک میلیارد تومان، 500 و 350 میلیون سهم تغییر می کند.

براساس این گزارش، طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس مقرر شده بود از ۲۵ بهمن تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان قیمت کلیه نمادهای معاملاتی سهام در بورس تهران بصورت نامتقارن و بین مثبت 6 و منفی 2 درصد و در انواع صندوق های سرمایه گذاری به مثبت 10 و منفی 4 درصد تغییر کند. این رویه از 29 فرودین به مثبت 6 و منفی 3 درصد کرد ولی با انتقادات عدیده فعالان بازار ، سازمان بورس بار دیگر تصمیم به دامنه نوسان متقارن و مثبت و منفی 5 درصد گرفت .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام