درخواست رئیس کمیسیون بورس آمریکا برای تعیین مقررات صرافی‌های ارز دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ارز دیجیتال، گری گنسلر در اولین جلسه گزارش علنی پس از انتصاب به‌عنوان رئیس کمیسیون بورس آمریکا گفت: صلاحیت این کمیسیون محدود به اوراق بهادار و مدیران دارایی است که ممکن است در ارزهای دیجیتال فعالیت کنند.

وی افزود: کنگره می‌تواند شفافیت قانونی بیشتری را بویژه در بحث صرافی‌ها وارد این حوزه کند. اکنون این صرافی‌ها در کمیسیون بورس اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا چارچوب قانونی ندارند. فعلا قانون‌گذاری در حوزه این بازارها وجود ندارد و به همین دلیل هیچ حفاظتی در مقابل کلاهبرداری و دستکاری برخوردار ندارند.

گنسلر درباره فناوری و نقش شبکه‌های اجتماعی در بازارهای عمومی سهام هم توضیح داد: فناوری می‌تواند دسترسی بیشتری برای بازارهای سرمایه فراهم کنند. کمیسیون بورس آمریکا قصد دارد تابستان سال جاری گزارش درباره تب‌ و تاب سهام گیم استاپ را منتشر کند.

جلسه روز پنج‌شنبه، سومین جلسه‌ای بود که کمیته خدمات اقتصادی مجلس نمایندگان آن را ترتیب داده بود و در آن به جریان سهام گیم استاپ و پاسخ قانون‌گذارها اشاره شد. ارزش سهام گیم استاپ اوایل سال جاری با رشدی پرحاشیه، چیزی در حدود ۹ هزار بیشتر شد.

گنسلر در متنی که برای آغاز جلسه آماده کرده بود، صحبتی از ارزهای دیجیتال به میان نیاورد و بیشتر به مباحثی مثل جهش سهام گیم استاپ و دیگر اتفاقات بازار نظیر فروپاشی شرکت آرکیگوس کپیتال اشاره کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام