براساس این گزارش، تاکنون دارندگان بیت‌کوین به برنامه‌های نسل جدید در زمینه فناوری‌های مالی مانند کارگزاری تجارت رایگان رابین‌هود که بستر سرمایه‌گذاری بدون کمیسیون است، غول‌های پرداخت پی‌پال و اسکوئر یا شرکت‌های تخصصی ارز رمزنگاری مانند کوین‌بیس اعتماد کرده‌اند.

به گفته راب لی مدیر بخش بانکداری دیجیتال در موسسه فیدلیتی،همان‌طور که صدها بانک کوچک وارد این سیستم می‌شوند، غول‌هایی مانند JPMorgan Chase و Bank of America می‌توانند از طرف مشتریان خرده‌فروش بانکی برای ارائه ارزهای رمزنگاری‌شده با فشار روبه‌رو شوند.

در ماه مارس، مورگان استنلی اولین بانکی بود که بیت‌کوین به مشتریان ارائه داد.

به گفته یان ژائو مدیر NYDIG، بانک‌ها رمز ارزها را به افراد و دفاتر خانوادگی بسیار ثروتمند با ده‌ها میلیون دلار سرمایه منتسب کرده اند اما با تهیه بیت‌کوین از طریق بانک با هزینه‌ای کمتر از یک‌‌دلار، اکنون یک دارایی جذاب در اختیار خواهید داشت. این اتفاق در راستای توانمندسازی اقتصادی جامعه بسیار مهم است. 

به گفته کارشناسان، موسسه فیدلیتی که مشتری بانک‌هایی با تقریبا 300میلیون حساب‌جاری است، وظیفه ارتباط بین موسسات مالی را برعهده خواهد داشت و شرکت NYDIG نیز مسوول مراقبت از بیت‌کوین کاستدی و اجرای معاملات آن است.

بیت‌کوین کاستدی به معنی موجودساختن مقداری بیت‌کوین برای طرف دیگر به‌ عنوان ضمانت برای قرارداد یا تراکنشی خاص است. با افشای اطلاعات مشخص خواهد شد که این NYDIG است که بیت‌کوین را اداره می‌کند نه بانک‌ها و به گفته ژائو، رمز ارزها تحت حمایت شرکت بیمه سپرده‌گذاری فدرال (FDIC) نخواهند بود.

همچنین شرکت فیدلیتی مستقر در جکسون‌ویل فلوریدا با هماهنگی بانک‌ها امکان دسترسی به خدماتی مانند chatbots یا اپل‌پی را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، این نوآوری یک وزنه سنگین در صنعت پرداخت نیز بوده و دو سال پیش پردازنده وردپی (WorldPay) را با ارزش 35میلیارد دلار خریداری کرد که بزرگ‌ترین خرید ثبت‌شده در این بخش لقب گرفته است.

به گفته سلز، بانک‌ها تعیین می‌کنند که چه مقدار کارمزد از مشتریان برای معاملات بیت‌کوین دریافت کنند و بیشتر درآمد آنها از این کارمزد خواهد بود. پس از عرضه محصول اولیه بیت‌کوین، شرکت NYDIG قصد دارد سایر خدمات از جمله پرداخت پاداش کارت اعتباری به صورت بیت‌کوین و نوع جدیدی از حساب بانکی که تحت بیمه FDIC است اما بهره آن به صورت بیت‌کوین پرداخت می‌شود را ارائه دهد.

طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط NYDIG، اگر مردم بتوانند از طریق بانک‌ها از این خدمات بهره‌مند شوند، افراد بیشتری می‌توانند صاحب بیت‌کوین شوند که این امر به آنها این امکان را می‌دهد که یک چشم‌انداز از دارایی‌های مالی داشته باشند و از ثبت‌نام در موسسات مالی جدید و تامین اعتبار حساب با انتقال پول که به‌طور معمول سه تا پنج روز کاری طول می‌کشد، بی‌نیاز شوند.

از آنجا که رمزارزها به صورت نامتمرکز اداره می‌شوند، قدرت کشورها برای کنترل اقتصاد که معمولا از طریق بانک مرکزی اعمال می‌شود را تضعیف می‌کنند. این امر توسط برخی طرفداران رمزارزها ویژگی ای مثبت تلقی می‌شود اما توسط برخی دولت‌ها منفی محسوب می‌شود.

با توجه به ماهیت ارز رمزنگاری‌شده، تراکنش‌های مبتنی بر رمزارز باعث می‌شود ردگیری این تراکنش‌ها دشوار یا غیرممکن باشد که این امر به عقیده برخی منتقدان زمینه‌ای مناسب برای استفاده از رمزارزها برای پولشویی فراهم می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام