سازمان بورس تکلیف قدیمی را انجام داد / درخواست مجوز کارگزاری جدید از خرداد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تکلیف سازمان بورس برای لغو انحصار تاسیس کارگزاری ها که طبق مصوبه سال گذشته هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ، دستورالعمل صدور مجوز دیروز توسط هیات مدیره نهاد ناظر بازار سرمایه تصویب و مقرر شد تا با انتشار نسخه اولیه (اینجا )، نظر فعالین بازارسرمایههم تا ٣١ اردیبهشت دریافت و بررسی شود .

طبق برنامه اعلامی ، نسخه نهایی این دستورالعمل هفته اول خرداد توسط هیات مدیره سازمان بورس تصویب و متقاضیان دریافت مجوز تاسیس شرکت کارگزاری می توانند از هفته دوم خرداد براساس فراخوان ، اقدام به ارسال درخواست کنند.

براساس این گزارش، سازمان بورس مکلف بود تا ۳۱ مرداد سال گذشته ، دستورالعمل جدید مربوط به مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به نحوی تنظیم کند که در آن تمامی شرایط تخصصی و حرفه ای مربوط به کسب و کار تأسیس کارگزاری و حتی محدودیت‌های زیرساختی، فنی و نظارتی موجود لحاظ شود.

با این اوصاف با تصویب دستورالعمل جدید، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس مصوب ۳۱ شهریور ۸۶ هیات مدیره سازمان بورس ملغی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام