اختلاف با وزارت صنعت در قیمت گذاری محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی جدی در مورد آخرین وضعیت طرح مجلس با محوریت ساماندهی صنعت خودرو و عرضه محصولات در بورس کالا به مهر گفت : فردا یکشنبه این طرح دوباره در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی و پس از جمع بندی به صحن ارائه می‌شود. بحث‌ها در مورد این طرح طولانی شد و اگر نه مقرر بود قبل از تعطیلات مجلس به صحن ارائه شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای این طرح، عرضه خودرو در بورس کالا است که موافقان و مخالفانی در کمیسیون دارد اما احتمال تصویب این بند در کمیسیون زیاد است. این طرح در مجلس قبلی آماده و از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود و باید سریع‌تر در صحن تعیین تکلیف شود. با این اوصاف شاید به دلیل انتخابات ۲ هفته به تعویق بیفتد.

جدی ادامه داد: وزارت صنعت تلویحاً موافق این بند است اما در مورد نحوه تعیین قیمت پایه اختلافاتی وجود دارد. به اعتقاد مسئولان وزارت صنعت، تعیین قیمت پایه در بورس کالا حق شرکت های خودروساز بوده اما نمایندگان تاکید دارند قیمت پایه با ضابطه قیمت گذاری سازمان حمایت و توسط شورای رقابت تعیین شود و مبالغ باید با واریز به خزانه دولت در صنعت خودرو هزینه شود نه اینکه برای خودروساز باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام