تولید انبوه موتور کم‌مصرف سه‌ استوانه‌ در گروه ایران خودرو تا سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی رجبعلی با اشاره به اینکه طراحی موتور کم‌مصرف سه‌استوانه در راستای بهینه‌سازی موتورهای درون‌سوز در دستور کار قرار گرفته ،گفت: پس از رونمایی از اولین موتورهای کم‌مصرف سه‌استوانه در بهمن سال گذشته، دومین عضو این خانواده موتور ۳. ۱ لیتری تنفس طبیعی است که سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و طبق برنامه، نمونه بعدی آن نیز به‌زودی آماده خواهد شد.

وی افزود: کوچک‌سازی موتور می‌تواند  ۱۵ تا ۲۵ درصد مصرف سوخت را کاهش دهد و این روند به‌ همراه استفاده از برخی فناوری‌ها مانند پرخوران و تزریق مستقیم بنزین می‌تواند این اثر را افزایش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: طراحی موتور متناسب با جغرافیای ایران، استفاده از فناوری پرخوران، تزریق مستقیم سوخت، سرسیلندر یکپارچه با چندراهه دود و برقی‌سازی از جمله مزایای موتور کم‌مصرف سه‌استوانه است.

رجبعلی گفت: گاز طبیعی نقش مهمی در کاهش انتشار دی‌اکسید‌کربن دارد. بنابراین در این خانواده، سه نوع موتور مجهز به مجموعه سوخت‌رسانی گاز طبیعی طراحی و تا سال آینده تولید خواهد شد که قابلیت نصب روی خودروهای کلاس A تا کلاس SUV را دارد.

وی افزود:  صرفه‌جویی یارانه سوخت بنزین تا حدود ۷۰۰میلیون دلار به ازای تولید ۱.۲ میلیون دستگاه موتور طی پنج سال از نتایج مهم این طرح به شمار می آید. کمک به توسعه فناوری تولید در سازندگان داخلی، اشتغال‌زایی در زنجیره تامین خودروسازی، جلوگیری از فرار سرمایه‌های انسانی و امکان صادرات به سایر کشورها از دیگر دستاوردهای این طرح خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام