چین دومین بازار اوراق مالی جهان شد/ دو عامل در جذب سرمایه ‌۵۰۰ تریلیون دلاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شین هوا، کمیسیون سرمایه‌گذاری چین اعلام کرد: مجموع گردش مالی اوراق قرضه خرید و فروش شده توسط اتباع و شرکت‌های خارجی در ۱۲ ماه متهی به آوریل (فروردین) به بیش از۵۰۰ تریلیون دلار رسیده که در مقایسه با دوره مشابه منتهی به ماه قبل ۱۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.

براساس این گزارش به گفته تحلیلگران، تقویت ارزش یوآن در ماه‌های اخیر و رشد تقاضا برای کالاهای چینی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای اوراق بهادار چین بود که باعث شده پس از آمریکا به دومین بازار بزرگ اوراق مالی در جهان تبدیل شود.

تحلیلگران فوتسی راسل انگلیس ، ماه قبل با انتشار گزارشی اعلام کردند: تقاضا برای خرید اوراق قرضه دولتی چین بالاتر از هر اوراق دولتی دیگری در جهان است و دولت چین از سال قبل با هدف افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی، شرایط کلی سرمایه‌گذاری را تسهیل کرده که از جمله این تغییرات می‌توان به مجوز مالکیت ۱۰۰ درصدی اتباع خارجی روی شرکت‌ها در حوزه‌های غیرحساس اشاره کرد که برای نخستین بار اجرایی شده است.

طبق آمار وزارت بازرگانی چین، سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در  سه ماه نخست سال جاری به ۴۷. ۳۰۲ میلیارد یوآن (۸۶. ۴۴ میلیارد دلار)  رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹. ۳۹ درصد افزایش داشته است. بخش صنعت با جذب ۹. ۲۳۷ میلیارد یوآن از کل سرمایه‌ها، موفق‌ترین بخش در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده است. 

کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن با مجموع ۶۰ درصد کل سرمایه‌گذاری‌ها، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی طی این ماه بوده و اتحادیه اروپا با ۵. ۷ درصد در رده بعدی قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام