موضوعی به نام توافق اولیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده با اشاره به اینکه موضوعی به نام توافق اولیه در مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد،گفت: درصد قابل توجهی از مسائل باقی‌مانده در کارگروه‌های سه گانه تکمیل شده و برخی به تصمیمات سیاسی نیاز دارد.هیچ توافقی انجام نمی‌ شود مگر اینکه همه شرایط از جمله لغو تحریم ها اتفاق بیفتد.

وی افزود:  حوزه سیاست خارجی هفته گذشته شاهد تحولات و اقدامات مهمی بود که بخشی از آن به سرزمین اشغالی و برخی به منطقه و حوزه روابط خارجه ایران برمی گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: محمد جواد ظریف وزیر خارجه دوشنبه گذشته با همتای عراقی درباره تحولات عراق و سرکنسولی ایران در کربلا گفت و گو کرد و مذاکراتی با همتای ترکیه‌ای داشته است.

خطیب زاده درباره سفر ظریف به اروپا هم گفت: وی در آغاز سفر اروپایی با وزیر اقتصاد و همتای اسپانیایی دیدار و تبادل نظر داشته است.

وی افزود: ظریف برای حضور در نشست کنفرانس اضطراری مجازی وزیران خارجه کشورهای اسلامی، دیروز وارد رم شد و امروز هم با مقامات واتیکان دیدار داشت و سپس با مقامات ایتالیا دیدار خواهد کرد. ایران رایزنی‌های دیپلماتیک را با کشورهای اسلامی و منطقه در چارچوب دوجانبه و چند جانبه پیگیری کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: حملات به کشتی‌ها در حوزه آب‌های بین المللی در دریای مدیترانه هم بررسی و ریشه یابی شده و گزارش نهایی توسط مراجع ذیربط ارائه خواهد شد.

خطیب زاده با اشاره به تمهیدات وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور گفت: از هفته‌های گذشته جلساتی در وزارت خارجه درخصوص ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور برگزار و احکامی صادر شده است. همه پایتخت‌هایی که ایران در آنها دفتر فعال دارد مانند دوره‌های قبل صندوق های اخذ رای مستقر خواهند شد.

وی افزود:  مسئول پیگیری فایل صوتی منتشر شده از وزیر خارجه، وزارت اطلاعات است و به محض حصول نتیجه در صورت صلاحدید اطلاع رسانی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام