امکان تضمین اصل سرمایه و سود سهامداران فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم رونمایی از طرح اتحاد بورس و بیمه با حضور علیرضا هادی و احمد اتحادپور مدیران عامل بیمه باران و سبدگردان آرمان اقتصاد برگزار شد.

براین اساس، علیرضا هادی مدیرعامل بیمه باران با بیان اینکه این طرح گام جدیدی برای جذب مشتریان در بازار بیمه های زندگی است، گفت: تا به حال اکثر مشتریان بخشی از بیمه را مشاهده کردند که برای بعد از دوران حیات برنامه ریزی شده بود که جایگاه خاص و استفاده های مطلوبی برای بیمه گذاران دارد اما بیمه باران از ابتدا به بیمه هایی که جنبه پس اندازی و سرمایه گذاری داشت، ورود کرد و طی 10 ماه فعالیت در سال گذشته در بازار بیمه با معرفی بیمه ترنم باران که زندگی به شرط حیات است با استقبال جامعه مشتریان روبرو شد.

وی افزود: این نوع بیمه دارای تقاضای خوبی است چراکه نیاز به پس انداز در جامعه و نگرانی از تغییر بازدهی بازارهای مالی احساس می شود. طبق مقررات بیمه مرکزی، شرکت های بیمه متولی جمع آوری پس اندازها و وجوه خرد، مکلف هستند به گونه ای سرمایه گذاری کنند که ضمن حفظ ارزش اصلی منابع مشتریان به عنوان حق بیمه از مشارکت در منابع حاصل از سرمایه گذاری ها هم برخوردار کنند.

تضمین سود به علاوه مشارکت در منافع طرح

این مقام مسئول ادامه داد: سبدگردان آرمان اقتصاد این فرصت را برای بیمه باران و البته بیمه زندگی فراهم می کند که به واسطه فعالین بازار سرمایه این محصول پس اندازی معرفی شود تا با استفاده از شرایط بیمه و پس اندازی بیمه نامه بتوانند به تامین مالی مورد نیاز در آینده چه به شکل ثابت و به زودی به شکل مستمری برخوردار شوند و علاوه بر تضمین سود به واسطه نرخ بهره تعیین شده از مشارکت در منافع این طرح در دوره های زمانی کوتاه برخوردار شوند.

هادی با بیان اینکه بیمه باران سال گذشته اقدامی را در جهت حفظ حقوق مشتریان آغاز کرده ، توضیح داد: این اقدام، گزارشگری های مستمر سه ماهه ناشی از  عملیات سرمایه گذاری در بازار بیمه به مشتریان و اعمال در بازدهی ذخایر در مدت شش ماه یک بار بود که در پایان سال 99 بازدهی سرمایه گذاری 54.7 درصدی در ذخایر ریاضی مشتریان منظور شد. امید می رود این طرح با همکاری بازار بیمه و فعالین بازار سرمایه مفید واقع شود.

راه اندازی طرح با هدف پوشش ریسک مشتریان

همچنین احمد اتحادپور مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد با بیان اینکه این شرکت اکنون بزرگترین سبدگردانی از لحاظ کدهای سرمایه گذاری است، گفت: هدف از راه اندازی این طرح پوشش ریسک مشتریان است. دغدغه اصلی سهامداران در روند صعودی شاخص، ورود به این بازار و کسب سود و در دوره اصلاح و ریزش ها سپر بیمه ای برای دارایی ها است.

وی افزود: در نیمه دوم سال 99 و سال جاری 70 تا 80 درصد سرمایه سهامداران غیر حرفه ای و 20 تا 30 درصد سرمایه فعالان حرفه ای در بورس از دست رفت . با رونمایی این طرح منابع افراد در بازار، بیمه می شود تا هم از نوسان سهام منتفع شوند و در صورت کاهشی شدن بازار، زیانی متوجه آنها نشود. برنامه توسعه این طرح در سایر بازارها در آینده در دستور کار است.

بنابراین گزارش، در طرح مشترک بیمه باران و سبدگردانی آرمان اقتصاد، هر فرد طبق دستورالعمل مشترک با در اختیار گذاشتن سرمایه در قراردادهای یک ، سه و پنج ساله ، اصل سرمایه را به علاوه درصدی از سود پیش بینی شده، تضمین می کند. این محصول براساس محدودیت از دست دادن سرمایه بوجود آمده تا با بکارگیری آن چالش سرمایه گذاری در بازار سهام کاهش پیدا کند. در این قرارداد در صورت فوت مشتری، حق بیمه ها به وراث داده می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام