تلاش ترامپ برای بازگشت دوباره به عرصه سیاست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هیل، ترامپ به تقویت جایگاه متحدان در حزب جمهوریخواه امیدوار است و رقابت دوباره برای ورود به کاخ سفید و بازگشت به دنیای سیاست را بررسی می کند. بنابراین انتظار می رود وی بزودی با از سرگیری گردهمایی های تبلیغاتی ، مسیری تازه را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، قرار است وی اولین مراسم جمع آوری کمک مالی به کمیته عالی جدید اقدام سیاسی موسوم به "سوپر پک" را برگزار کند. درحالی که نفوذ بر حزب جمهوری خواه به دنبال رای جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای اخراج "لیز چنی" از تیم رهبری به دلیل انتقادهای مکرر درباره ادعاهای غلط ترامپ مبنی بر شکست در انتخابات ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

حتی منتقدان حزب جمهوریخواه ترامپ هم تایید می کنند آنچه برای چنی رخ داد بر نفوذ رئیس جمهور پیشین آمریکا تاکید خواهد کرد.

ترامپ از زمان خروج از کاخ سفید، بیشترین زمان را در باشگاه مار آلاگو در فلوریدا سپری کرده است. جایی که رهبران جمهوریخواه با وی دیدار می کنند. وی به تازگی به باشگاه جدید در بدمینستر ایالت نیوجرسی نقل مکان کرده است.

انتظار می رود ترامپ گردهمایی های تبلیغاتی را در ماه های ژوئن و ژوئیه (خرداد-تیر) برگزار کند و به شکل فراینده ای تمایل دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند.

هر چند این حضو می تواند به نامزدهای انتخاباتی با توجه به محبوبیت وی دربین جمهوریخواهان کمک کند اما با توجه به ادعاهای مکرر در مورد انتخابات سال گذشته، جمهوریخواهان با چالشی خاص مواجه هستند.

تاریخ نشان می دهد جمهوریخواهان به دنبال کسب کرسی های بیشتری در مجلس نمایندگان آمریکا برای کسب اکثریت هستند و حتی می توانند اکثریت را در سنا بعد از انتخابات میان دوره ای کسب کنند. به رغم این که اشتیاق طرفداران ترامپ می تواند به تلاش ها برای بازپس گیری هر دو مجلس سنا و جمهوریخواهان کمک کند اما افزایش فشارهای وی می تواند موانعی را در قبال هر دو شیوه افزایش سلطه این حزب ایجاد کند. 

طبق پیش بینی یکی از کارشناسان حزب دموکرات، نفوذ بیشتر ترامپ همیشه نشانه خوبی برای موفقیت بیشتر جمهورخواهان نیست. چنان که در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ به رغم افزایش محبویت ترامپ نزد جمهوریخواهان و برگزاری چندین گردهمایی تبلیغاتی با کسب کرسی های برخی ایالت های قرمز اکثریت را در سنا کسب کردند. در حالی که دموکرات ها به راحتی توانستند کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام