فولاد مبارکه سازمانی مسئولیت پذیر در زمینه مسائل زیست محیطی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وظیفه در این برهه از زمان، استفاده صحیح، حفاظت دقیق و فرهنگ‌ سازی در زمینه این نعمت عظیم است که برای کارکنان فولاد مبارکه نوعی مسئولیت ذاتی تلقی می‌شود و ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات مدیریت و کارکنان این شرکت دارد. همین امر نیز منشأ اثرات مثبتی در این حوزه بوده که مجموعه کارکنان، سعی در حفظ و توسعه آن دارند و اصل پیشگیری را به‌جای اصلاح در تمام فعالیت‌ها و تصمیم‌ گیری‌ها اولویت قرار داده‌اند تا با تدوین دستورالعمل‌ها و گردشکارها و جاری‌سازی آن در سازمان، خدمات ارزنده‌ای در بخش محیط‌زیست بصورت مستمر ارائه دهند.

فولاد مبارکه فعالیت‌های محیط‌ زیستی را در زمینه شناسایی، اندازه‌گیری و کنترل منابع آلاینده در زمینه‌های هوا، آب، خاک و پسماندها با اولویت قرار دادن قوانین و استانداردها زیر نظر سازمان محیط‌ زیست انجام داده و در همین زمینه سالانه پروژه‌های بسیاری را اولویت‌بندی و اجرا کرده است. ساختار نظام‌مندی که برای سایر پروژه‌های تولیدی نیز منجر به مطالعات ارزیابی اثرات محیط‌زیستی می‌شود و با نظارت سازمان محیط‌ زیست انجام می‌گیرد.

فولاد مبارکه طی سالیان متمادی با انواع روش‌های متفاوت ازجمله نصب بگ‌هوس‌ها، غبارگیرهای خشک و تر، پاشش تثبیت‌ کننده‌ها، رفع عیب و تعمیر به‌ موقع تجهیزات، انجام حمل‌ و نقل‌های پیوسته همراه با پوشش، رطوبت‌ دهی مواد اولیه و بهره‌ برداری از انواع تجهیزات مکنده و مکانیزه جمع‌آوری گرد و غبارها توانسته استانداردهای زیست‌ محیطی را رعایت و به‌عنوان سازمانی  مسئولیت‌پذیر در جامعه ایفای نقش کند.

در بخش آب نیز با وجود کمبود شدید این عنصر حیاتی، اقدام به تصفیه و بازچرخانی آب در مجموعه کرده و توانسته با خریداری، جمع‌آوری و انتقال پساب شهرهای مجاور جهت تصفیه و استفاده مجدد آن بخش زیادی از کمبود آب خام را در خط تولید جبران کند که این نیز علاوه‌بر کاهش هزینه‌های شهرداری‌های مناطق مربوطه از آلوده شدن محیط جلوگیری کرده و به ارتقای بهداشت محیط منجر شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام