گزارش دولت آمریکا از ادعاهای تازه درباره آزمایشگاهی بودن کرونا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وال‌ استریت‌ ژورنال از قول منابع آگاه اعلام کرد:  آزمایشگاهی وابسته به دولت آمریکا به تازگی در گزارشی به این جمع‌بندی رسیده که فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین محتمل و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بر اساس این گزارش، این مطالعه ماه اردیبهشت سال ۲۰۲۰ توسط آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور در کالیفرنیا تهیه شده و وزارت خارجه آمریکا در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ با استناد به آن خواستار تحقیقات بیشتر در خصوص منشأ شیوع کرونا شده است.

این گزارش اکنون که بایدن به نهادهای اطلاعاتی آمریکا دستور داده ، ظرف ۹۰ روز نتایج یافته‌ها درباره نحوه شیوع این ویروس را گزارش کنند به تازگی در کنگره مورد توجه واقع شد.

برخی گمانه‌ زنی‌ها حاکی از انتقال ویروس کرونا از حیوان آلوده به انسان و یا تصادف آزمایشگاهی است. دانشمندان برای مشخص کردن سیر تکاملی ویروس‌ها و نحوه شیوع آنها در میان جمعیت، ترکیب ژنومی آنها را مطالعه می‌کنند.

چین، طرح شائبه‌های جدید درباره منشأ ویروس کرونا را بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای اعمال فشار بر پکن می‌داند. در حالی که این مسئله قبلاً توسط سازمان جهانی بهداشت مورد تحقیق قرار گرفت.

سخنگوی سفارت چین در آمریکا حدود ۱۰ روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در زمینه ردیابی منشأ ویروس کرونا، خواستار همکاری بین‌المللی بر پایه حقایق و علم با هدف مقابله بهتر با همه گیری های غیرمنتظره در آینده هستیم. سیاسی کردن این مسئله ، یافتن منشأ اصلی ویروس را دشوار و به شدت در مسیر همکاری بین‌المللی در زمینه این همه‌گیری مانع ایجاد می‌کند.

به دلیل احساس مسئولیت در قبال سلامت بشریت از بررسی جامع تمام موارد اولیه  کرونا که در سراسر جهان یافت شده و تحقیقات دقیق در مورد برخی پایگاه‌های مخفی و آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان حمایت می‌شود. چنین مطالعات و تحقیقاتی باید کامل، شفاف و بر اساس شواهد باشد و بطور دقیق همه چیز را روشن کند.

برخی افراد اخیراً از ترفند‌های قدیمی سیاسی در خصوص منشأ بیماری در جهان استفاده می‌کنند و مجدداً کارزار بی‌اعتبارسازی، مقصر جلوه دادن بقیه و فرضیه نشت ویروس از آزمایشگاه از سرگرفته شده است.

پیش‌ از این کارگروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت، پس از گذراندن چند هفته در چین و بررسی خاستگاه ویروس کرونا به این نتیجه رسید که انتشار این بیماری از آزمایشگاه ووهان بعید به نظر می‌رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام