درز اطلاعات ابر ثروتمندانی مانند جف بزوس و ایلان ماسک که مالیات نمی دهند !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پروپابلیکا نشریه مستقل آمریکایی که در حوزه تحقیق برای منافع عامه فعالیت می‌کند، اعلام کرد: برگه‌های مالیاتی برخی ثروتمندترین افراد جهان از جمله جف بزوس و ایلان ماسک بنیان‌گذاران آمازون و تسلا را مشاهده کرده که در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۸ مالیاتی پرداخت نکرده اند.

براساس این گزارش، مجموعه وسیعی از داده های سازمان درآمدهای داخلی (آی آر اس) در خصوص مالیات میلیاردرها درحال تحلیل و بررسی است و جزئیات بیشتری در هفته های آتی منتشر خواهد شد. ۲۵ نفری که در صدر فهرست میلیاردرها در آمریکا قرار دارند به طور متوسط ۱۵.۸ درصد از درآمد خالص را مالیات می دهند که کمتر از درصدی است که بیشتر کارمندان و کارگران آمریکایی می پردازند.

بسیاری از ابرثروتمندان با استفاده از ترفندهای مالیاتی کاملا قانونی می توانند بدهی مالیاتی به دولت فدرال را به صفر یا حداقل برسانند. درحالی که ثروت آنها در چند سال اخیر بسیار رشد کرده است.

ثروتمندان مانند بسیاری از شهروندان، می توانند با کمک روش هایی مثل کمک های خیریه و برداشت از درآمد سرمایه به جای حقوق، مالیات را کاهش دهند.

دارایی ۲۵ آمریکایی با بیشترین ثروت از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ حدود ۴۰۱ میلیارد دلار افزایش یافت اما آنها در طول این سال ها ۱۳.۶ میلیارد دلار مالیات داده اند.

جو بایدن قول داده، مالیات ثروتمندان را در تلاشی برای کاهش نابرابری و تامین بودجه لازم به منظور سرمایه گذاری گسترده در تاسیسات زیربنایی افزایش دهد.

درحالی که مالیات برخی آمریکایی های ثروتمند براساس طرح پیشنهادی بایدن بیشتر خواهد شد، اکثر دارندگان ۲۵ رتبه اول از نظر میزان ثروت شاهد تغییرات اندکی خواهند بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام