گرانی ۲۵ درصدی انواع شوینده شرکت های بورسی منتفی شد / بلاتکلیفی مجوز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بختیار علم بیگی در واکنش به مجوز سه روز پیش جمشید فروزش دبیر انجمن صنایع شوینده مبنی بر گرانی 25 و 20 درصدی انواع مایعات دستشویی و ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون و خمیر دندان و سایر محصولات حداکثر ۲۰ درصدی به صدا و سیما‏، گفت :  این موضوع صحت ندارد و صرفا ناشی از افشای اطلاعات شرکت‌های شوینده‌ حاضر در بورس بود.

وی افزود: شرکت‌های بورسی که مجبور به افشای اطلاعات مثبت و چه منفی هستند اعلام کردند افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی محصولات کردند و این افزایش بر قیمت سهام اثر مثبت می‌گذاشت اما در عمل هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال نشده و و تا زمانی که در سامانه ۱۲۴ درج نشود اعمال نخواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تولیدکنندگان محصولات شوینده با توجه به گرانی قیمت مواد اولیه، متقاضی افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی محصولات هستند اما بررسی های انجمن بر روی میزان افزایش قیمت در جریان است تا قیمت‌ها از حد مورد انتظار تولیدکنندگان پایین‌تر بیاید. در این میان با توجه به نبود اجبار  در قیمت گذاری شوینده ها ، سازمان حمایت تا زمان رعایت سود ۱۰ تا ۱۷ درصدی در قیمت گذاری دخالت نمی‌کند.

علم بیگی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کاهش و تثبیت دلار ، درخواست افزایش قیمت مطرح شده ، توضیح داد: با کاهش حدود ۲۱ درصدی دلار، مردم انتظار کاهش قیمت دارند اما قیمت مواد به ویژه مواد اولیه پتروشیمی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است .

براساس این گزارش، جمشید فروزش دبیر انجمن صنایع شوینده 17 خرداد اعلام کرد: پیرو درخواست های مکرر شرکت های عضو این انجمن در خصوص افزایش قیمت محصولات صنعت بر اساس افزایش قیمت مواد اولیه و سایر نهاده های تولید، انجمن با توجه به تعهد در مورد عدم کمبود محصولات در سطح عرضه، شرایط افزایش قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی را طبق جدول ذیل پس از ارسال فهرست محصولات شرکت و اخذ تاییدیه از این تشکل با درج قیمت‌های جدید از ۱۷ خرداد بر روی محصولات اعلام می دارد.

حداکثر درصد تخفیف مجاز برای محصولات پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی و صابون ۱۰ درصد و برای سایر کالاهای اساسی شامل مایعات دستشویی و ظرفشویی، شامپو، مایعات لباسشویی و نرم کننده حوله و لباس و ...، ۱۵ درصد در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برای کلیه شرکت های تولید کننده محصولات فوق است.

شرکت هایی که نسبت به رعایت این موضوع اقدام نکنند معادل با درصد بالاتر از تخفیف مجاز از قیمت تایید شده آن شرکت، کسر و  به سازمان حمایت معرفی خواهند شد.

انتهای پیام