سامانه اظهار ارز مسافری راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، غلامرضا صفاری طاهری با اشاره به راه اندازی سامانه اظهار ارز مسافری گفت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این سامانه به منظور ساماندهی و کنترل ورود و خروج ارز توسط مسافران راه اندازی شد و مسافران هنگام ورود و خروج از کشور موظف هستند ارز همراه را به بخش مسافری گمرک اظهار کنند.

وی افزود: همچنین مقدمات اضافه شدن دستگاه های شبه تلفن همراه (موبایل واره) برای رجیستری فراهم شده و با تصمیم ستاد و تعامل اعضاء و همکاری گمرک، زمان و ساز و کار اجرایی شدن این تصمیم در دست بررسی است تا به زودی در مبادی ورودی عملیاتی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن و کاهش بیش از ۸۰ درصدی پروازها در سال گذشته، خدمت رسانی مستمر به مسافران و صاحبان کالا ادامه داشته و درآمد این اداره در سال گذشته با ورود فوری داروها و قطعات مورد نیاز تولید، رشدی ۱۲ درصدی داشته که در دو ماهه اول سال جاری با افزایش پروازهای تجاری و مسافری به ۵۲ درصد رسیده است.

وی افزود:  ترخیص فوری و مستمر نزدیک به ۶ میلیون دوز واکسن کرونا و قطعات و دستگاههای تولید واکسن از گمرک فرودگاه در بازه زمانی مورد نظر، نشان از زحمات بی وقفه کارکنان خدوم این گمرک در شرایط سخت کرونا دارد.

صفاری طاهری گفت: با توسعه شهر فرودگاهی و آغاز به کار منطقه آزاد، بهره گیری از ظرفیت های تجاری و حمل و نقل چند وجهی افزایش می یابد و وظایف گمرک این فرودگاه نیز افزایش چشم گیری خواهد داشت که باید متناسب با آن ابزارها و امکانات لازم در اختیار قرار گیرد.

وی افزود: در بخش مسافری ظرفیت کنترل ۱۵ و ۵۰ هزار مسافر در روزهای عادی و ویژه با تلاش شبانه روزی همکاران صورت می گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام