همه دانشجویان تا پایان پاییز واکسینه می شوند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رئیسی در نشست "هم‌اندیشی برنامه‌ ریزی آغاز آموزش حضوری دانشجویان " در سال تحصیلی جدید اعلام کرد: در مرداد ۲۰۰ هزار نفر از اساتید، اعضای هیأت علمی ،کارکنان دانشگاه‌ها و در شهریور ۵۰۰ هزار نفر ، طی مهر و آبان دو میلیون نفر و تا پایان پاییز همه دانشجویان واکسینه می شوند.

وی ادامه داد: تاکنون بخش خصوصی نتوانسته، یک دوز واکسن وارد کند. زیرا موضوعی سیاسی شده و دولت‌ها با یکدیگر در این خصوص معامله می‌کنند. با این حجم از بد عهدی‌ها در حوزه واردات واکسن، نمی‌توان خیلی روی خارجی ها حساب باز کرد اما در هفته آینده با تولید واکسن داخلی امید است بتوان پاسخگوی نیازهای داخل بود. همچنین تا نیمه تیر ماه سالمندان بالای ۶۰ سال هم واکسینه خواهند شد.

این مقام مسئول افزود: آغاز آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها باید در اولویت‌ باشد تا بتوان مشکلات ایجاد شده در این حوزه را تا حدودی رفع کرد. در چنین شرایطی، مشکلات اجتماعی مانند افزایش تعداد کودکان کار، ازدواج در سنین پایین و ترک تحصیل افزایش قابل توجهی داشته که به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

رئیسی گفت : در سبد کوواکس ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن خریداری شده که تنها دو میلیون تامین شده است. واکسن داخلی در صورت اخذ مجوز در تیرماه حدود ۳ میلیون، در مرداد ۶ میلیون و در ادامه ۸ میلیون تولید خواهد شد. قطعا تا پایان سال دوز اول واکسن به همه گروه‌های هدف تزریق می شود اما دولت باید برای واردات واکسن برای کودکان پنج سال به بالا که در چین تایید شده، اقدام کند. زیرا دانش‌آموزان به علت دوری از مدرسه در حال آسیب هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام