پیش بینی تولید ۱۰ و ۱۰.۵ میلیون بشکه ای نفت عربستان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد: انتظار می‌رود تولید نفت عربستان در پی افزایش تقاضای جهانی تا پایان سال میلادی جاری و آینده به 10 و 10.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که  1.5 میلیون بشکه در روز بیشتر از ماه گذشته است.

بر اساس این گزارش، طبق پیش بینی گلدمن، قیمت نفت برنت هم در تابستان سال جاری با بهبود سریع تقاضا به 80 دلار در هر بشکه می‌رسد.

فاروخ سوسا اقتصاددانان امور خاورمیانه و شمال آفریقا در گلدمن، پیش‌بینی برای تولید نفت عربستان را 500 هزار بشکه در روز نسبت به تخمین‌های قبلی افزایش داد.

عربستان در ماه گذشته ، روزانه 8.5 میلیون بشکه تولید کرد ولی در راستای تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید،ظرفیت به 345 هزار بشکه در روز نسبت به ماه آوریل(فروردین) افزایش یافت.

صندوق بین المللی پول هم انتظار دارد اقتصاد عربستان در سال جاری میلادی 2.9 درصد رشد یابد. افزایش قیمت نفت و بهبود اقتصاد جهان باعث می‌شود قیمت نفت مورد نیاز تولیدکنندگان خاورمیانه برای متعادل نگه داشتن بودجه‌ها کاهش یابد. این قیمت برای عربستان در سال 2022 تا 65 دلار نسبت به 77 سال گذشته میلادی کاهش می‌ یابد.

در این میان، بخش غیر نفتی عربستان 2.9 درصد در سه ماهه اول 2021 رشد کرده ولی کل تولید ناخالص داخلی 3 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته پایین آمده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام