شرط پرداخت وام ودیعه مسکن با سفته حذف شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق مصوبه ستاد کرونا، شرایط دریافت وام ودیعه مسکن درسال جاری تغییر کرد و مبلغ وام مستأجران تهرانی از 50 به 70 میلیون تومان افزایش یافت. با افزایش 10 میلیون تومانی وام ودیعه مسکن سایر شهرها، عملا پرداخت این وام با سفته امکان‌پذیر نیست و متقاضیان حتما باید ضامن به بانک عامل معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات تا پایان شهریور ماه تمدید شد و بانک ها و موسسات اعتباری موظف هستند حداکثر تا پایان آذر ماه تسهیلات را پرداخت کنند.

وام ودیعه مسکن به دو صورت قابل پرداخت است. اول اینکه در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود 13 درصدی و کارمزد آن را طی یکسال پرداخت می‌کند و یا به مستأجر اعطا می شود و اقساط آنرا با سود 12 درصد پرداخت خواهد کرد.

بر این اساس بازپرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی 3 ساله و 30 میلیون تومان به بالا 5 ساله است. به این ترتیب قسط وام 25 میلیون تومانی حدود 830 هزار تومان، 40 میلیون تومانی حدود 900 هزار تومان و 70 میلیون تومانی حدود 1.5 میلیون تومان است.

سود وام 25 میلیونی حدود 5 میلیون تومان، وام 40 میلیون تومانی حدود 13.3 میلیون و وام 70 میلیونی حدود 23.5 میلیون تومان است.

اعلام شرایط دریافت وام از سوی معاونت مسکن وزارت راه:

- متقاضیان دریافت این تسهیلات ودیعه مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

- متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و دارای کد رهگیری باشند.

- تاریخ انعقاد اجاره‌­نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال جاری باشد.

- چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست وی اقدام می‌‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام