درباره تمدید توافق موقت با ایران صحبتی نشده است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رافائل گروسی با اشاره به اینکه هنوز صحبتی در خصوص تمدید توافق موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران انجام نشده به بلومبرگ گفت:  در صورتی که توافقی برای تفاهم‌نامه موقت با ایران صورت نگیرد، اطلاعات ذخیره شده از مراکز هسته‌ای ایران پاک خواهد شد.

بر اساس این گزارش،طبق توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران ،مقرر شد دوربین‌هایی که نظارت‌های فراپادمانی را پشتیبانی می‌کنند تا اول خرداد سال جاری روشن بمانند اما فیلم‌ دوربین‌ها در داخل حفظ شود.

در چارچوب این توافق، فیلم دوربین‌ها تنها در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به آژانس انرژی اتمی تحویل داده می‌شود. در غیر این صورت برای همیشه پاک خواهند شد.

این توافق در اول خرداد به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک آمریکا هم با اشاره به اینکه تمایل ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به نوعی متوقف شده‌، گفت:  هیچ مدرکی در مورد تصمیم گیری در سطح ملی برای انجام این کار بدست نیامده است.

وی افزود: بی تردید ایران تلاش می‌کند منافع امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه را تضعیف کند اما نشانه‌ای مبنی بر اینکه راهبردی ملی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دارد ، دیده‌ نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام