مجلس با اصلاح طرح جهش تولید مسکن موافقت کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان در نشست علنی مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح برخی مواد طرح جهش تولید و تأمین مسکن موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، طبق این مصوبه، صندوق ملی مسکن در راستای تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی، حداکثر تا سه‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون تشکیل خواهد شد.

منابع این صندوق از محل واگذاری زمین‌های موضوع این قانون و منابع وصولی مربوط به اجاره 99 ساله مالیات‌های مرتبط با حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان، منابع پیش­ بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی، منابع حاصل از بازگشت اصل و فرع خطوط اعتباری مسکن مهر، اقساط برگشتی صندوق پس ­انداز مسکن یکم در هر سال، کمک های خیرین و سایر منابع پیش‌بینی شده در اساسنامه صندوق تامین می‌ شود.

منابع حاصله به مصارف صندوق از جمله یارانه سود تسهیلات، تخفیف در هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایانکار ساختمان، هزینه‌های تأمین و انتقال زیرساخت و مشارکت در ایجاد امکانات، خدمات روبنایی و کاربری‌های غیرانتفاعی (آموزشی، مذهبی، درمانی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و تجهیزات شهری) در توسعه شهری ایجاد شده مطابق با الگوی مصوب شورای عالی مسکن برای طرح ­های مسکونی موضوع این قانون اختصاص می‌یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام