سهم ایران از اقتصاد جهانی در 40 سال گذشته نصف شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین شافعی درباره وضعیت اقتصادی ایران گفت: آمار رسمی نشان می‌دهد، اقتصاد کوچک شده و بر خلاف ادعاها، سهم ایران از اقتصاد جهانی، طی 40 سال گذشته نصف شده است.

وی افزود: رشد اقتصادی ایران در 50 سال اخیر تقریبا صفر و با چرخه معیوبی از مشکلات مانند تورم، نرخ بیکاری، بی‌ثباتی اقتصادی، فقر پایدار و بی عدالتی مواجه بود. در واقع مانند دیوار فرسوده‌ای است که بسیاری افراد آن ‌را رنگ می‌زنند و پس از مدتی رها می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همیشه از معیشت مردم، بالارفتن سن ازدواج جوانان و جمعیت پیر کشور سخن به میان می‌آید اما ریشه همه این معضلات، اقتصاد است. معیشت مردم با شعارهای صدقه‌ای و یارانه‌ای قابل حل نیست. بلکه با توسعه اقتصاد، عدالت اجتماعی و افزایش سطح رفاه جامعه حل می شود .

شافعی گفت: دولت بدون حضور بخش خصوصی قادر به توسعه اقتصادی نخواهد بود. ثروت‌آفرینی غیرمولد دردی از اقتصاد دوا نخواهد کرد. با وجود دلالی، واسطه‌گری، کارهای غیرمولد، رانت‌خواری و ... سرمایه‌ها به سمت کار مولد سوق پیدا نخواهند کرد. در حالیکه سیستم پاداش‌دهی در ایران به کارهای غیر مولد مربوط می شود و اگر اصلاح نشود، همچون گذشته رشدی حاصل نمی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام