همکاری وزارت صنعت با سازمان بورس در تامین مالی تولید با سرمایه های خرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت با سازمان بورس و پلتفرم‌های دارای مجوز با حضور وزیر، رئیس سازمان با هدف  تامین مالی حوزه تولید بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و شامل فعالیت‌های دانش‌بنیان، واحدهای کوچک و متوسط (SMEها)، طرح‌های تکمیلی و توسعه در مقیاس کوچک، استارتاپ‌ها، معادن کوچک مقیاس و ... (اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت) امضا  شد.

براساس این گزارش، محمدعلی دهقان دهنوی با اعلام لزوم تقویت منابع تولید به عنوان اولویت بازار سرمایه ، گفت: باید به سمت روش های نوین و جدید تآمین منابع مالی رفت و در کنار روش های قبلی، ایده های جدیدی مانند تأمین مالی جمعی مورد توجه قرار گیرد. تأمین مالی جمعی، پلتفرم و پایگاهی است برای اتصال پس‌اندازکنندگان خرد و تولیدکنندگان متوسط و کوچک که می تواند نمود مشارکت فراگیر مردم در اقتصاد باشد.

وی افزود: با حمایت های ویژه وزارت صنعت از شرکت های تولیدی حاضر در بورس و فرابورس مس توان ناظرارتقای بیش از پیش شاخص های توسعه صنعتی بود.

علیرضا رزم حسینی هم اجرای طرح تامین مالی تولید با سرمایه‌های خُرد و طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر را از برنامه‌های مهم وزارت برای هدایت نقدینگی به حوزه تولید دانست و موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی معرفی کرد .

وی ، سهم واحد‌های خُرد در دنیا و ایران در حوزه اشتغال و تولید را بالا توصیف کرد و ایجاد بستری مناسب برای جذب سرمایه‌های خُرد در این واحدها را از وظایف وزارت صنعت اعلام کرد و افزود: تحقق این هدف با استفاده از بازار سرمایه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و باید بیمه سرمایه‌گذاری و تضمین حفظ اصل سرمایه مردم عملی شود .

انتهای پیام