شورای رقابت محصول جدید سایپا را ملاکِ قیمت‌گذاری قرار داده است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد رحیمی با اشاره به تولید خودروی ملی شاهین در شرکت سایپا گفت: محصول جدید سایپا، خودرویی پیشرفته و مناسب برای بازارهای داخلی و خارجی با امکانات و قابلیت‌های روز است. این خودرو ویژگی های متنوعی دارد که برای صنعت خودرو داخلی یک گام رو به‌ جلو است و زمینه تسری این قابلیت‌ها به سایر خودروها را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت‌گذاری این خودرو طبق اسناد مرتبط با هزینه تولید انجام شده و خودرویی که به بازار عرضه شده عیناً همان خودرویی است که شورای رقابت در کلینیک خودرو ملاک قرار داده و براساس آن قیمت‌گذاری صورت گرفته است. در طرح‌های فروش و پیش‌فروش شاهین و سایر محصولات خودرویی، ملاک قیمتی، ابلاغیه‌های شورای رقابت است و تاکنون اقدامی مغایر با این امر از سوی خودروسازان گزارش نشده است.

رحیمی یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو را حضور دلالان دانست و تصریح کرد: متاسفانه واسطه‌ها در بازار خودرو فعال هستند و به‌ویژه در زمینه خودروهای جدید مثل شاهین گزارش‌هایی مبنی بر دلال‌بازی واسطه‌ها در قیمت‌گذاری بازار این خودرو و تلاش جهت اعمال فشار بر خودروساز و جوسازی رسانه‌ای جهت کسب منافع شخصی از طریق ساماندهی خریداران و حواله‌داران از سوی این افراد دریافت شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام