تولید بیش از یک میلیون دستگاه لوازم خانگی با رشد ۲۹.۴ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری، تولید انواع لوازم خانگی با رشد ۲۹.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از یک میلیون هزار دستگاه رسیده است.در این میان،کامیون،کامیونت وکشنده با تولید ۱۷۵۵ دستگاه رشد ۷۱.۲ درصدی و روغن نباتی، ماشین لباسشویی و کمباین هم  ۴۸.۴، ۴۰ و ۳۸.۲ درصد افزایش داشته اند.

بر اساس این گزارش، طی این مدت از بین انواع لوازم خانگی، تولید انواع ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و تلویزیون با افزایش ۴۰، ۲۹.۱ و ۱۹.۹ درصدی مواجه بوده و تولید این سه محصول از حدود  ۲۱۲ ، ۳۷۴ و ۲۲۴ هزار دستگاه در سه ماهه سال گذشته به حدود ۲۹۷، ۴۸۳ و ۲۶۹ هزار دستگاه رسیده است.

تولید انواع کاغذ و چرم هم ۱۴.۴ و ۵ درصد افزایش داشتند. کمترین افزایش تولید مربوط به الکتروموتور بوده که با ۰.۴ درصد رشد در سه ماهه سال جاری به ۱.۸ میلیون دستگاه رسیده است.

از بین ۲۴ کالای منتخب صنعتی تولید ۹ کالا کاهش داشت که بیشترین مربوط به الیاف اکریلیک با ۶۵.۷ درصد، پودر شوینده با ۲۰، تراکتور با ۱۱ درصد بود.

همچنین ۹.۹ میلیارد داروی انسانی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۱ درصد کاهش داشته است.

اخیرا اتاق بازرگانی تهران نسبت به خطر کمبود ذخایر دارو ناشی از کند شدن تخصیص ارز ،کاهش ذخایر مواد اولیه، محدود شدن تولید و کاهش توزیع دارو هشدار داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام