انتقاد واعظی به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود واعظی با انتقاد از طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی به ایسنا گفت: دسترسی به ارتباطات دیتا از حقوق پایه شهروندی است. هر گونه تلاش برای مقابله با فناوری محکوم به شکست است. مردم هنوز از محتوای این طرح قانع نشده‌اند و هنوز هم متن موثقی از جزئیات آن در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است.

وی افزود: صیانت از کاربران فضای مجازی و وضع قوانین در زمینه حفاظت از امنیت و اخلاق در این فضا امری طبیعی و لازم است اما آنچه در این زمینه اهمیت دارد،‌ شفافیت کامل در مواجهه با مردم و اقناع کامل آنان در خصوص قانون است. مردم نامحرم نیستند که در خفا برای آنها قانون نوشته و دیوار های کوتاه و بلند ساخته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فضای مجازی فقط چند شبکه اجتماعی بین المللی نیست که برای عدم انتشار برخی اخبار و محتوای نامناسب بسته شود. البته مدیریت لازم است اما امروز جامعه دانش بنیان شده و از فضای مجازی برای کسب علم و آموزش، مهارت یابی، کسب وکار، اشتغال و انواع فعالیت‌ های دیگر استفاده می‌کند.

واعظی گفت: هر گونه ایجاد محدودیت در این فضا پیامدهای قابل توجهی در حوزه اقتصادی، جتماعی و فرهنگی دارد و موجب تعطیل شدن کسب‌ و کارهای فراوان خواهد شد. لذا طراحان طرح صیانت باید به آن توجه کنند.

وی افزود: اگر نیت‌ صرفا ایجاد محدودیت یا مانع گذاشتن در مقابل توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و فضای مجازی باشد، موفق نخواهیم شد اما اگر هدف  آنطور که ادعا می‌شود، صیانت از کاربران است،‌ باید مفاد طرح با شفافیت با مردم درمیان گذشته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام