وزیر خارجه آمریکا هم ایران را مسئول حمله به کشتی اسرائیلی معرفی کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنتونی بلینکن هم بعد از وزیر خارجه انگلیس و نخست وزیر اسرائیل در واکنش به حمله اخیر کشتی اسرائیلی ( به نام مرسر استریت با مدیریت شرکت زودیاک متعلق به ایال اوفر میلیاردر اسرائیلی و کشته شدن دو نفر ) با انتشار بیانیه‌ای ، ایران را مسئول این رویداد دانست.

وی با صدور بیانیه ایی مدعی شد: بعد از بررسی مرور اطلاعات ، اطمینان حاصل شد که ایران این حمله را انجام داده است. این رفتارهای خصمانه ایران ، تهدیدی علیه کشتی‌رانی در منطقه حساس ( دریای عمان) بوده و همراه با متحدان منطقه‌ ، پاسخی متناسب داده خواهد شد .

براساس این گزارش، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه این اتهامات را بچه‌گانه و در چارچوب لابی اجاره‌ای و شناخته شده رژیم اشغالگر قدس در آمریکا دانسته است .

دامینیک راب وزیر خارجه بریتانیا هم دیروز این حمله با یک یا چند پهپاد را عمدی، هدفمند و در تناقض آشکار با قوانین بین‌المللی دانست و به ایران هشدار داد باید چنین حملاتی را متوقف کند و بریتانیا درحال همکاری با شرکا برای واکنشی هماهنگ به این حمله غیر قابل قبول است.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نیز تاکیده کرد ایران مسئول حمله به کشتی بوده و مرتکب اشتباهی بزرگ شده است. در هر صورت اسرائی می‌داند که به چه شیوه چه درسی به ایران بدهد.

انتهای پیام