منتظر اخبار خوش حوزه مسکن باشید/ تکذیب اثر ساخت یک میلیون واحد بر تورم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رستم قاسمی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با اشاره به اینکه سرعت، قیمت و کیفیت سه شاخص مهم در توسعه مسکن بر پایه فناوری‌های جدید است، گفت: طی دو هفته آینده خبر خوشی در خصوص برنامه و هدف دولت در این حوزه اعلام می‌شود که اقدام عملی برای شروع ساخت سالانه یک میلیون مسکن خواهد بود.

وی افزود: در خصوص تامین زمین هم مشکلی وجود ندارد و این اقدام راهبردی در وزارت راه مبنی‌ بر ایجاد بانک زمین بوده و در برنامه دو ماهه ، پیش‌بینی شده‌ و بخش زیادی از زمین برای تحقق اهداف چهار ساله تامین شده‌ است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق برنامه‌، قیمت سیمان تا حد قابل توجهی کاهش یافته و سامانه اسکان هم بزودی بارگذاری می‌شود و با توجه به قانون جهش تولید بزودی در شورای‌ عالی مسکن، قیمت‌ها برای مصالح ساختمانی پیشنهاد خواهد شد. واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر هم تا پایان سال تکمیل می‌شوند.

قاسمی با اعلام اینکه بازار مسکن ، پیشران اقتصاد است که می تواند موجب اقتصاد شود ، گفت: برخی می‌گویند ساخت سالانه یک میلیون مسکن باعث تورم می‌شود که صحت ندارد. چرا که از منابع دولتی استفاده نمی‌شود و منابع دیگری پیش‌بینی شده‌ است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام