علت ظهور رقبای جدید شرکت سپرده گذاری مرکزی و افزایش مهلت احراز هویت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی درباره علت دستور جدید به معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس برای تهیه دستورالعمل اعطای مجوز سپرده گذاری را ناشی از  انحصارزدایی و توسعه خدمات معرفی کرد و به سنا توضیح داد: شرکت سپرده گذاری در حوزه تسویه معاملات و نگهداری اطلاعات سهامداران فعال و شرکتی سهامی خاص بوده و صحبت‌هایی برای تبدیل به سهامی عام مطرح شده است.

وی ادامه داد: اما نکته مهم این است که در بازار مالی باید رقابت بین شرکت ها ایجاد تا منجر به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات شود. بنابراین هدف این است که امکان صدور مجوز جدید ، زمینه حضور مجموعه های توانمند دیگر برای ارایه خدمات بهتر و با کیفیت تر به سهامداران فراهم و منجر به ایجاد رقابت بین شرکت های سپرده‌گذاری و بهبود خدمات شود . در این صورت هم به نفع بازار سرمایه خواهد بود و هم

این مقام مسئول درباره ابلاغیه مربوط به تسهیل در احراز هویت اینترنتی سهامداران در سجام ( به خصوص ایرانیان خارج از کشور) و در نظر گرفتن مهلت کافی و نه یک هفته و 10 روزه قبلی شرکت سپرده گذاری مرکزی ، گفت : طبق قانون همه افراد فعال در بازارهای مالی باید احراز هویت شوند و سامانه سجام هم این وظیفه را به درستی پیش می‌برد .

دهقان دهنوی افزود: در این میان شرکت سپرده گذاری، زمان بندی احراز هویت را اعلام کرده  که از سهامدارانی که اقدام نکرده اند، درخواست می شود هرچه زودتر احراز هویت را در دستور کار قرار دهند. سهامداران خارج از کشور هم به دلیل عدم دسترسی به امکانات لازم و برخی محدودیت ها ، دغدغه‌هایی داشتند که زمان کافی برای احراز هویت این دسته از سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام