طرح عرضه خودرو در بورس کالا توسط کمیسیون صنایع تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌ اله ایزدخواه با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بحث تولید و عرضه خودرو طرحی تهیه شده که شامل ۲۰ ماده است و در آن بحث اسقاط خودرو و عرضه در بورس کالا گفته شده است.

وی افزود: تجربه موفق عرضه سیمان در بورس کالا، قیمت این کالا را تا حد زیادی کاهش داد. این شفافیت و کاهش قیمتی که در سیمان رخ داد در مورد خودرو نیز رخ می‌دهد که با عرضه خودرو در بورس کالا، بازار آن شفاف و جلوی رانت‌ها و دلالی‌ها گرفته می‌شود. برخی ادعا کرده‌اند اگر خودرو در بورس کالا عرضه شود، قیمت متفاوتی خواهد داشت و بدون قید و بند خواهد بود اما اینگونه نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا تنظیم گری و شرایط برای این کار شفاف شده است. با عرضه خودرو در بورس می‌توان از خرید و فروش‌های کاذب جلوگیری کرد. تمام موارد اکنون در قالب یک طرح جدید آماده است و به دلیل اینکه در کمیسیون تصویب شده، ظرف ۲ ماه آینده به صحن خواهد آمد.

ایزدخواه با بیان اینکه تاکنون دولت‌ها بخصوص یازدهم و دوازدهم چیزی به اسم صنعت خودرو را نمی‌دیدند بلکه ۲ شرکت خودروساز را می‌دیدند، ادامه داد: وزیر صنعت موظف است سیاست صنعت خودرو را اصلاح کند نه اینکه مراقب این باشد ترازنامه خودروسازان شبه دولتی بالا و پایین نشود البته در دولت جدید این موضوع را خواهیم دید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام