مشخصات هلدینگ سرمایه گذاری ۷.۱ هزار میلیاردی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با موافقت هیات پذیرش، گروه سرمایه گذاری تدبیر از ۲۳ شهریور در پلاک ۵۹۴ با نماد "تدبیر" در بخش شرکت های چند رشته ای صنعتی در بازار دوم بورس تهران درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد. همچنین تعهد عرضه ۱۰ درصد دیگر ظرف مدت حداکثر شش ماه پس از عرضه اولیه با هماهنگی بورس تهران از سهامداران عمده اخذ شده است.

معرفی شرکت

طبق بررسی های بورس پرس، گروه سرمایه‌گذاری تدبیر ۱۸ بهمن سال ۷۷ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی تهران به ثبت رسید و در حال حاضر شرکت فرعی گروه توسعه اقتصادی تدبیر با موضوع فعالیت سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه‌ گذاری، صندوق ها یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۲۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیارد تومان بوده که طی ۱۵ مرحله افزایش سرمایه به ۷.۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. ۲۳.۹ درصد سهام این شرکت به ستاد اجرایی فرمان امام و ۷۶.۱ درصد سهام به گروه توسعه اقتصادی تدبیر تعلق دارد.

بدهی شرکت به سهامداران عمده در ۳۱ شهریور سال ۹۹ بالغ بر ۴.۰۹ هزار میلیارد تومان، سود سهام پرداختنی ۱۰۹.۴ میلیارد تومان و جمع بدهی ۴.۲ هزار میلیارد تومان است که تمام به دو فقره افزایش سرمایه در جریان از ۱.۲۵ به ۱.۵۵ هزار میلیارد تومان و از ۱.۵۵ به ۷.۱ هزار میلیارد تومان منظور شده است.

از نکات جالب این شرکت، حضور عادل آذر با سوابق نماینده مجلس (از سال ۸۳ تا ۸۷)، رئیس مرکز آمار (از سال ۸۹ تا ۹۵) و رئیس کل دیوان محاسبات (از سال ۹۵ تا ۹۹) به عنوان رئیس هیات مدیره است.

درصد مالکیت و میزان سهام گروه سرمایه گذاری تدبیر در شرکت های فرعی

درصد مالکیت در شرکت های وابسته

فرصت ها و تهدیدها، ضعف و قوت ها

 

صورت سود و زیان

سیاست تقسیم سود

طبق مصوبات مجمع سالانه ۲۸ تیر سال ۹۹، تقسیم سود عملکرد سال ۹۸ با رعایت ماده ۵۸ اساسنامه جدید شرکت که عنوان می کند سود حاصل از فروش سهام قابل تقسیم نبوده و مجمع می‌تواند در موارد خاص حداکثر ۲۰ درصد از سود حاصل فروش سهام همان سال را تقسیم کند، برای سال های مالی ۹۹ تا ۱۴۰۱ نیز تقسیم سود با در نظر گرفتن ماده ۵۸ اساسنامه است.

پیش بینی سود هر سهم سه سال آتی

صورت سود و زیان پیش‌بینی شده سنوات آتی

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام