دلیل عدم نمایش اطلاعات سهامداران و بازگشایی سریع نمادهای دارای صف سنگین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حسن آبادی با اعلام نبود مشکلی در سامانه معاملات فرابورس و انجام معاملات دیروز "مدیریت" با صف فروش و بیش از ۹۸ هزار سفارش به سنا گفت: پیش از این صف های فروش و خرید با این تعداد سفارش ، قابل پشتیبانی نبود و معاملات سهام دارای صف فروش سنگین به بعد از ساعت بازار و آن هم با نیاز به بیش از ۴ دقیقه زمان بازگشایی ، منتقل می شد.

وی افزود: با توسعه سامانه معاملات توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و بکارگیری هفته گذشته پیمانه (ماژول) جدید در فرایند بازگشایی ، نماد شرکت های دارای صف سنگین در زمانی بسیار کوتاه بازگشایی می شوند و روال عادی معاملات بدون اختلال پیگیری می شود .

این مقام مسئول در مورد مشکل اخیر نمایش اطلاعات سبد دارایی سهامداران نزد شرکت های کارگزاری هم توضیح داد: این رویداد ناشی از بروز خطا در کانال های ارتباطی سامانه Csdidata متعلق به شرکت سپرده گذاری مرکزی بود و موجب توقف ارسال اطلاعات به بانک اطلاعاتی سامانه شد و برخی کارگزاری ها قادر به نمایش صحیح اطلاعات مشتریان نشدند که حل شد .

حسن آبادی در خصوص عرضه های اولیه  هفته های اخیر نیز گفت: اختلالات اخیر هیچ ارتباطی به عرضه های اولیه ندارد و تمام سامانه های معاملاتی بورس ها و سامانه های پس از معاملات در شرایط پایدار قرار دارند.

انتهای پیام