سردیس خالق ناشناس بیت‌کوین در مجارستان رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تاماس گیلی سازنده مجارستانی سردیس ساتوشی ناکاموتو مبتکر ناشناس بیت‌کوین با اشاره به اینکه با همکاری رکا گرگلی به دنبال به تصویر کشیدن چهره یک انسان بوده اما همزمان می‌خواست به ناشناس بودن ناکاموتو متعهد بماند به آسوشیتدپرس گفت: کاری چالش و بسیار سخت بود سردیس کسی را بسازیم که نمی‌دانیم چه شکلی است. امیدواریم توانسته باشیم به زبان مجسمه سازی ایده اولیه بیت‌کوین را منتقل کنیم که همزمان به همه و هیچکس تعلق دارد.

بر اساس این گزارش، چهره این سردیس در ژاکتی کلاهدار مزین به نشان بیت‌کوین پیچیده و آنقدر صیقل داده شده تا مثل آینه انعکاسی شود. این مجسمه برنزی که در پارکی در نزدیکی رود دانوب بوداپست در مجارستان نصب شده، روی پایه ای سنگی قرار دارد و نام مستعار ساتوشی روی آن هک شده که به خالق ناشناس این رمز ارز اطلاق می‌شود.

بیت‌کوین سال ۲۰۰۸ و در جریان بحران مالی جهانی خلق شد تا با توسعه فناوری امن برای تراکنش‌های برخط ،افراد بدون نیاز به واسطه‌هایی همچون بانک‌ها و موسسات مالی سنتی،داد و ستد کنند. گزارش ابداع آن همان سال توسط نویسنده‌ای با نام مستعار ناکاموتو منتشر شد که می‌تواند به فرد یا گروه با جنسیت، سن و ملیت نامشخص اشاره داشته باشد.

سازندگان این مجسمه از ناکاموتو برای مراسم رونمایی دعوت کرده بودند به امید آن که در نهایت هویت واقعی بنیان‌گذار بیت کوین آشکار شود. اگرچه صدها تن در این رویداد شرکت کردند، هیچکس قدم پیش نگذاشت تا مسئولیت خلق رمزارزی را که ده ها میلیون سرمایه‌گذار را جلب کرده و به ارز رایج قانونی در السالوادور تبدیل شده، گردن بگیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام