شرط ایران برای بازگشت سریع به مذاکرات وین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، حسین امیر عبداللهیان درباره شرط بازگشت سریع تهران به مذاکرات وین به صدا و سیما گفت: آمریکا برای نشان دادن حسن نیت ، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران را آزاد کند. چرا که به دلیل تحریم های بخش بانکی و انرژی نمی تواند به میلیاردها دلار از دارایی ها در بانک های خارجی که عمدتا مربوط به صادرات گاز و نفت است، دسترسی داشته باشد.

وی افزود: سیاست خارجی و اقتصاد را به مذاکرات و برجام محض گره نخواهیم زد. دولت یک برنامه توسعه اقتصادی دارد که به سرعت پیش می‌رود. قرار نیست وزارت خارجه معطل برجام شود. ترکیب گزوه مذاکره کننده در حال نهایی شدن است و مذاکرات در چارچوب معاونت سیاسی وزارت خارجه دنبال خواهد شد . اما وزارت خارجه در چارچوب نهادهای بالادستی نظام، وظیفه ذاتی را انجام خواهد داد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: هنوز زمان مشخصی برای مذاکرات تعیین نشده به علت اینکه هنوز جمع بندی نهایی حاصل نشده است. یک هفته دیگر یا یک ماه دیگر یا بیشتر باسد، هنوز مشخص نیست. به ملت ایران اطمینان داده می شود، قدم‌ها مبتنی بر فرهیختگی و منطق مذاکراتی ایرانیان و تامین حداکثری حقوق و منافع ملت است.حتما روش و رفتار طرف مقابل می‌تواند در خروجی و نتیجه تعیین کننده باشد. توافق و تعهدات طرفینی است و سندی هم وجود دارد که راجع به آن بحث می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام